Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
14.09.2016, 12:31

Strhujúca reklama na Kenzo. Koľko mediálneho priestoru dostala zadarmo?

Odborníci hovoria, čím reklama uspela. Suma, ktorú reklama „ušetrila“, sa šplhá k pol miliónu eur.

Strhujúca reklama na Kenzo. Koľko mediálneho priestoru dostala zadarmo?
Zdroj: youtube.com

Reklama, ktorá v posledných dňoch neminula nikoho minimálne z generácie Y. Našu pozornosť pohltila herečka v zelených šatoch a jej freaky tanec. A to napriek tomu, že reklama má takmer 4 minúty.  

Práve tým sa snažil najnovší parfém Kenzo zaujať. Či išlo o zámer, ťažko povedať, svoju viralitu ale rozhodne nemusí dokazovať. Tvorcovia, zdá sa, išli na istotu, keď si na režírovanie povolali známeho Spika Jonza. A vyšlo im to. Médiá boli plné reklamy, najviac to ale schytali naše News Feedy.

Pripomeňme si ju, pretože dopozeraní do konca nie je v tomto prípade nikdy dosť. 

V Stratégiách sme sa pýtali odborníkov, aby odhadli jednak hodnotu mediálneho priestoru, ktorú reklama vygenerovala zadarmo (a teda aká je hodnota, ktorú by musela zaplatiť značka, ak by si umiestnenie v médiách chcela kúpiť.)

Jakub Gabriš, ktorý je odborníkom na digitálne médiá v agentúre iprospect (ktorá spadá pod Dentsu Aegis), odhaduje, že reklama „ušetrila“ mediálnu hodnotu 250 000 eur. Bral pritom do úvahy vzhliadnutie videa na Youtube (2,7 milióna), Facebooku (2,3 milióna) a Vimeo (cca 1 milión). „Ak k tomu pripočítame free PR, impresie postov bez pozretia videa a freebooting v médiách, tak pokojne môžeme toto číslo zdvojnásobiť,“ dodáva.

K úspechu bezpochyby prispel práve pohľad a práca režiséra. Pýtali sme sa Kataríny Haršányovej, ktorá je videoredaktor v našom vydavateľstve Mafra Slovakia, ako ona hodnotí reklamu z produkčnej stránky.

Začiatok videa je veľmi super, vťahuje do deja svojím filmových feelingom, divák nemá pocit, že sa jedná o reklamu,“ začína hodnotiť Katarína Haršányová. Rovnako pozitívne hodnotí i prácu s kamerou, konkrétne si myslí, že tajomstvo z tohto pohľadu stojí na citovom prepojení diváka s hlavnou postavou. „Najprv má pocit smútku a empatie voči herečke a hneď, ako začne tancovať, je ňou ohúrený,“ vysvetľuje.

Zdroj: youtube.com

Veľmi sa mi páči, že video je dynamické, čo sa týka pohybu a presunu, ale nie je chaotické z pohľadu kamery. Je pekne uhladené a cez kameru si zároveň môžete pozrieť aj impozantný interiér divadla,“ vyzdvihuje prácu s kamerou naša videoeditorka a zo všetkých spomenie záber na schodoch, kde sú využité zrkadlá. Tie dodávajú výslednej scéne väčší priestor a vzdušnosť. Oceňuje zároveň, že kameru v zrkadlách nie je vidieť.

Zdroj: youtube.com

Veľmi dobrá oddychová pasáž je tanec na pódiu. Človek má pocit, že už video končí, ale potom príde ešte väčšie vyvrcholenie v podobe preskoku cez kvetinové oko,“ dodáva.

Zdroj: youtube.com

Hoci reklamu z produkčného hľadiska hodnotí vysoko pozitívne, má jednu výhradu: „Jediné, čo by som záveru vytkla, že ten preskok cez oko mi nepríde úplne vierohodný, vyzerá umelo. Pravdepodobne sú použité závesné laná, ktoré reálne presunuli herečku cez oko, no myslím, že by to vedeli spraviť aj lepšie. Ak to malo vo výsledku vyzerať ako vytrhnutie neviditeľnou silou, bolo by fajn tam pridať nejaký svetelný efekt, ktorý by tú silu znázornil.“

Zdroj: youtube.com

Martina Slováková, ktorá má na starosti kreatívu v produkčnom štúdiu Cukru production, si myslí, že video prinieslo úspech vďaka tomu, že prepojili produkt (konkrétne abstraktnú vôňu) s reklamou (abstraktné vyjadrenie hudby a pocitov cez pohyb). „Uchopenie videa ako tanečného klipu je super nápad. Scenár klipu je postavený tak, že diváka pekne drží v napätí,“ vysvetľuje. Zároveň hovorí, že síce chýba grandiózne vypointovanie, na ktoré sme zvyknutí, no ani to v tomto prípade nebráni dopozeraniu do konca.

Róbert Cyprich, ktorý dlhoročne nastavuje stratégiu značiek na Slovensku, síce prizvukuje, že nepozná stratégiu Kenzo, ale video hodnotí ako silné. „Hoci podobné choreografické videá nevyhľadávam, toto som si so záujmom pozrel do konca.“ Upozorňuje ale, že ak by značka prišla s podobnou verziou znova, efekt by už zrejme nebol taký silný.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.