Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
06.10.2016, 12:57

Apple a Google sú najlepšie svetové značky tohto roka. Do rebríčka se dostali prvýkrát aj značky Tesla a Dior

Spoločnosť Interbrand zverejnila rebríček najhodnotnejších svetových značiek Best Global Brands Report 2016.

Poradenská spoločnosť zameraná na hodnotenie značiek Interbrand uviedla vo svojej správe o najhodnotnejších značkách v roku 2016 značky Apple, Google a Coca-Cola ako top značky roka. Celkovo v rebríčku dominujú značky z oblasti automobilového priemyslu a technológií. V tohtoročnom, sedemnástom ročníku, odhaľuje správa aj Anatómiu rozvoja značiek a interný pohľad na to, ako vynikajúce značky ovplyvňujú rozvoj obchodu.

„Je jasné, že najlepšie svetové značky nepodliehajú zmenám, ale riadia ich,“ hovorí Jez Frampton, generálny riaditeľ spoločnosti Interbrand. „Firmy chápu, že Anatómia rozvoja značiek je zložitá, jedinečná a osobná, pozerá na ňu zvonka i zvnútra, expanduje na nové trhy a vytvára lepšiu možnosť pre rozvoj svojich značiek a podnikania.“

Už štvrtý rok po sebe zaujali ppopredné pozície na zozname značky Apple a Google. Cena značky Apple stúpla o 5 percent na 178 miliónov amerických dolárov, zatiaľ čo značka Google stúpla o 11 percent na čiastku 133 miliónov dolárov. Medzi stovkou najlepších sú značky Coca-Cola, Microsoft, Toyota, IBM, Samsung, Amazon, Mercedes-Benz a GE. Značky Dior a Tesla sa dostali do rebríčka po prvýkrát, na 89. a 100. mieste v uvedenom poradí.

Najrýchlejšie rastúce značky

Medzi piatimi najrýchlejšie sa rozvíjajúcimi značkami sú Facebook (nárast o 48 percent), Amazon (33 percent), LEGO (25 percent), Nissan (22 percent) a Adobe (21 percent).

V tohtoročnej správe dominujú značky z oblasti automobilového priemyslu a technológií, ktoré sa umiestnili na 29 miestach v prvej stovke. Najrýchlejšie rastúci sektor predstavuje maloobchodná sféra, kde došlo k nárastu o 19 percent, nasledujú sektory zamerané na šport a luxusný tovar s nárastom o 10 percent.

Zdroj: Interbrand.com

​Sto najlepších značiek malo celkovo totálnu hodnotu vo výške 1 796 384 miliónov amerických dolárov, čo predstavuje nárast o 4,8 % voči roku 2015. Kompletný zoznam stovky najlepších značiek (Top 100) a správu s komplexnou analýzou rastu, sektoru a priemyslových trendov je uverejnená na adrese www.bestglobalbrands.com.

Metodika

Spoločnosť Interbrand je globálnou agentúrou zameranou na hodnotenie značiek. Má sieť 29 pobočiek v 22 krajinách. Vo svojej  správa spoločnosť analyzuje, ako značky pomáhajú firmám v rozvoji, od uspokojovania očakávania zákazníkov po vytváranie ekonomickej hodnoty. Tento súhrn metód bol prvou metódou posudzovania značiek, ktorá získala certifikáciu ISO.

Hodnotenie značiek je založené na troch kľúčových komponentoch, ktoré prispievajú k súhrnnej hodnote značky:

• Finančné výkony značkových produktov a služieb

• Úloha, ktorú značky hrajú pri ovplyvňovaní výberu zákazníkov

• Schopnosť značky udržať si prestížnu cenu alebo zaistiť firme zisk.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.