Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
30.11.2016, 10:37

Nový riaditeľ Cannes Lions: Tvorivosť v reklame znamená prácu, ktorá provokuje myseľ

V auguste prevzal post generálneho riaditeľa najväčšieho reklamného festivalu Jose Papa. Ako vníma kreativitu, samotný festival a čo pripravuje?

Nový riaditeľ Cannes Lions: Tvorivosť v reklame znamená prácu, ktorá provokuje myseľ
Zdroj: Jose Papa

Jose, stali ste sa generálnym riaditeľom festivalu Cannes Lions. Aký je to pocit?

Je mi cťou a som nadšený. Nadšený z toho, že budem viesť a usmerňovať Cannes Lions. Teším sa, že budem môcť bližšie spolupracovať s Filipom Tomasom, ktorý má novú úlohu, stal sa výkonným vedúcim projektu Ascential Events, ktorý je úzko spojený s Cannes Lions. Prijímam tieto výzvy a chcem sa naďalej starať o dedičstvo tohto festivalu. Veď budúci rok oslávi svoje 64. výročie. Chcem zabezpečiť, že budeme ďalej pristupovať seriózne k celému priemyslu, ktorý sa neustále mení a ktorému slúžime, ale zároveň chcem, aby sme si udržali našu základnú hodnotu – kreativitu.

Čo pre vás znamená kreativita v reklame?

Tvorivosť v reklame znamená prácu, ktorá si vyžaduje riziko, provokuje myseľ a hlavne poháňa rast obchodu. Cannes Lions udeľuje ceny tým najlepším prácam. Je to privilégium, mať možnosť každý deň pracovať s kreativitou svetovej úrovne.

Čo je pre vás teda najväčšou výzvou?

Popri hlavnom festivale toho môžeme veľa urobiť pre rast a rozvoj odborných oblastí ako je zdravotníctvo, inovácie či zábava. Budem uprednostňovať práve ich rozvoj, pretože tieto oblasti zaručujú, že budeme vedieť úspešne reagovať na potreby trhu. Keď sa na to pozriete z pohľadu Lions Innovations, zistíte, že je to o prácach, ktoré kooperujú s moderným svetom, spájajú v sebe reklamu s technológiami, s dátami, ale vždy sa aj tak vracajú do jadra toho, čo robíme. A to je kreativita.

Ako sa Cannes Lions díva na práce pochádzajúce z malých trhov ako je napríklad Slovensko? Ako hodnotíte úroveň ich kreativity?

Kreativita je celosvetová vec. Stále sa objavujú nové krajiny, ktoré majú túžbu ukázať svoju prácu a vyhrať leva. Sme radi, keď dostávame prihlášky z menších krajín a sledujeme, ako postupujú až k výhre. Videli sme, ako Grand Prix získali práce od krajín, ktoré dovtedy neboli súčasťou Cannes Lions, a to vrátane Indie, Číny či Ruska.

Niekoľkokrát si leva odniesla Kostarika, Guatemala, Vietnam, Tunisko či Libanon. Pred piatimi rokmi tieto krajiny nezískali ani jednu cenu. Minulý rok sme po prvý raz dostali prihlášky z Moldavy, Saudská Arábia získala prvého leva v histórii – bronz v kategórii PR. Bangladéš a Chorvátsko taktiež dostali leva a Taiwan po prvý raz získal zlato v Lions Entertainment. To dokazuje, že práca s vysokou úrovňou kreativity sa môže zrodiť kdekoľvek na svete.

Takže pre agentúry z malých trhov má zmysel prihlasovať práce, a to aj napriek tomu, že ich konkurenciou sú vyspelé trhy ako USA a možno by mali vyššie šance na výhru v nejakej menšej súťaži?

To, že sa zapájate do súťaží a získavate ocenenia, vám pomáha dostať zo seba to najlepšie. Je to ako terč, ktorý je nastavený pre úplne každého, kto sa do hry pridá. Ak ide o Slovensko, my Slovensko aktívne podporujeme, chceme aby sa s nami rovnako ako iné malé krajiny podelilo o svoju prácu. Áno, niet pochýb, že krajiny ako USA stále vyhrávajú viac levov ako menšie trhy, avšak dúfame, že v budúcnosti uvidíme, že tie najlepšie práce budú rozložené po celom svete.

Čo robíte v máji 2017? Budeme udeľovať ocenenie za najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku, Zlatý klinec. Prídete?

Ak mi to diár dovolí, tak určite prídem!

Čo čaká mladé levy v Young Lions v roku 2017?

Ako informovali organizátori Cannes Lions na pravidelnom stretnutí reprezentantov Cannes Lions zo všetkých členských krajín, pravidlá súťaže Young Lions budú môcť byť viac prispôsobené lokálnym trhom. Reprezentantom Cannes Lions na Slovensku a zároveň organizátorom Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, organizátor Zlatého klinca.

Podľa jeho slov by tento rok mal okrem kategórii Print a Cyber priniesť do hry opäť kategóriu PR a tiež Film či Marketers, ktorá je primárne určená marketérom na strane zadávateľa. Slovensko by tak v medzinárodnom kole Young Lions na festivale v Cannes malo reprezentovať minimálne päť tímov.

Tie si však okrem vypracovania zadania budú musieť prejsť, v prípade, že ich prácu porota postúpi na shortlist, aj verejnými prezentáciami pred odborným publikom. Čo však budú mať oproti minulým ročníkom jednoduchšie, je vypracovanie zadania v rodnom jazyku. Najnovšie informácie, termíny a zadania sledujte na stránke súťaže www.younglions.sk alebo na Facebooku. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.