Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
22.12.2016, 15:06

Parodujú vianočný spot svojej konkurencie

Starobrno pripravil spot presne podľa Pilsner Urquell.

Parodujú vianočný spot svojej konkurencie
Zdroj: facebook Starobrno

Pivná značka, ktorá patrí do portfólia Heineken, Starobrno, v týchto dňoch uviedla svoj vianočný spot. Na tom by nič nebolo, keby až nápadne nepripomínala vianočný spot konkurenčnej značky Pilsner Urquell. V spote vidíme, ako deduško cestuje a pozerá si pritom staré fotografie, až príde do domu, v ktorom je všetko pripravené ako za starých čias presne podľa fotografií. Spot začína headlinom Na tradíciách záleží. 

Spot bol vysoko hodnotení aj v súťaži Hodnotenie Stratégií a označený za jeden z najkrajších, aký sme v poslednom období videli. V týchto dňoch však Starobrno prišiel s podobným spotom. V ňom opäť vidíme deduška, ktorý cestuje a pozerá si pritom fotografiu. Na nej je s priateľmi vo svojej obľúbenej krčme. Až do nej vkročí, kde už naňho čaká všetko pripravené tak, ako tomu bolo kedysi. Spot začína: Na točenom záleží. Pozrieť si ho celý môžete na Facebook profile Starobrno.

Stratégie oslovili zástupcov značky Starobrno s otázkou, či skutočne ide o paródiu spotu Pilsner Urquell. 

"Našou paródiou sme chceli pripomenúť, že každý poctivý pivár má i druhú rodinu - tú štamgastskú - rodinu vo svojej domovskej krčme. V každom prípade ide čisto o vtip pre Facebook natočený za jeden deň za pár tisíc korun. Logicky tak nemáme ambíciu akokoľvek súperiť so spotom Plzeňského Prazdroja (do portfólia ktorého patrí Pilsner Urquell, pozn. red)," vysvetľuje Jakub Ryška, kreatívny riaditeľ agentúry OMG, ktorá sa stará o sociálne siete Starobrna. 

Tvorcovia si pri točení spotu zobrali za "vzor" príbeh rozklepaného deduška, ktorý príjma krígeľ od rodiny, ktorá ho ale ani na Vianoce nevyzdvihla na stanici. "To nás prinútilo natočiť realistickú vezriu tohto smutného príbehu a dať mu poriadny happy end," hovorí Dušan Benža, strategy director agentúry OMG a dodáva: "v Brne na rozdiel od Prahy či Plzne vieme, že než si dávať na Vianoce krígle s neochotnými príbuznými, je lepšie vyraziť si s osvedčenou partiou do krčmy na jedno točené." 

Adam Marčan, ktorý je jeden z autorov vianočného spotu Pilsner Urquell, na margo paródie hovorí: "Ďakujeme Starobrno, pre nás je to len dôkaz, že sa nám náš vianočný spot naozaj podaril. Parodujú sa len fakt silné veci. Tá prerábka aj insight sa mi okrem iného aj páči. Tiež chodím po štedrej večeri na pivko do našej obecnej hospody. Na svojich obľúbených štamgastov nesmieme zabúdať." 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.