Kyslomliečny výrobok Kefírer, ktorý si svojím vzhľadom získal priazeň ľudí, je reálne v predaji. Jeho obal pripomína Adolfa Hitlera a kreatívci z agentúr, ktorý stoja za nápadom, postavili propagáciu na udalostiach z holokaustu.
Od začiatku, keď prišli s nápadom na trhu, sa môžu chváliť dokonalý wordingom, napríklad ponúkali čisto biely Kefírer alebo vanilkovú príchuť opisovali nasledovne: Dochutený špeciálnym vanilkovým práškom, ktorý nášmu produktu dodáva nepriestrelnú arómu. Vhodný pre zapíjanie ležiakov a iných alkoholických nápojov.
Včera (11.5.2017) na svojom Facebooku oznámili, že nápoj je možné reálne zakúpiť a rovnako si získali fanúšikov spôsobom, ako o predaji dali vedieť. V statuse sa napríklad píše: „Práve sme sa vrátili z hrobu. Damen und Herren, Kefírer je späť. Vrátil sa, aby uskutočnil svoj posledný prejav. Bude dlhý ako cesta vlakom z Brna do Dachau.“
Vo svojom prejave stanovili cenu nápoja, ktorá je takmer 200 Kč. Zároveň vysvetľujú, že majú obmedzený počet kusov, konkrétne 400. Priznávajú, že zaplatili desaťtisíce korún na právnikov v minuloročnom spore, kedy autor vizuálu knihy A je tu zas mal v pláne zažalovať tvorcov Kefíreru a obvinil ich, že „vykradli“ nápad na titulke knihy.
Vizuál knihy ja totiž naozaj totožný s vizuálom na obale nápoja a mohlo by tak dochádzať k porušenie autorských práv. Predžalobná výzva vtedy pristála na stole tvorcom Kefírera dva dni predtým, ako mali spustiť predaj nápoja v sieti MyFood. Protistrana žiadala, aby vymazali všetky stopy, ktoré by viedli k propagácii nápoja – mediálne správy, web stránke, Facebook stránka a podobne.
Autori nechceli sklamať fanúšikov nápoja, ktorých si získali práve obalom a popismi, ktoré sprevádzali komunikáciu nápoja. Prišli preto s návrhom, že vyrobia pár stoviek kusov a kampaň stiahnu.
"Na 400 ks sme sa dohodli s protistranou, chceli sme viac, ale nakoniec sme vybojovali aspoň toto," objasnili tvorcovia pre Stratégie a potvrdili, že nápoj je skutočne možné zakúpiť 17.5. v Brne. Už teraz sa ľudia v komentároch zaujímajú, či je možné nápoj distribuovať do iných miest, dokonca aj na Slovensko.
V júni kampaň stiahnu. "Mali sme na výber, buď sa budeme tri roky súdiť a čakať, či nám dá súd za pravdu, alebo vyrobíme pre fanúšikov aspoň niekoľko fliaš," uzatvárajú tvorcovia Kefírera, ktorý pravdepodobne skončí smutným koncom.