Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
28.09.2021, 08:00

Eventy budú v budúcnosti vyzerať inak ako pred koronou, hovorí Tomáš Ručkay, prezident asociácie eventových agentúr

Zásadne iná bude ich štruktúra a investícia do nich.

Eventy budú v budúcnosti vyzerať inak ako pred koronou, hovorí Tomáš Ručkay, prezident asociácie eventových agentúr
Zdroj: archív Stratégií

Pred osemnástimi mesiacmi covidová pandémia postavila eventový trh pred úplne novú situáciu. Po úplnom zákaze konania hromadných podujatí nastalo počas leta čiastočné uvoľnenie. S nástupom tretej vlny sa však na jeseň podmienky s najväčšou pravdepodobnosťou opäť sprísnia.

O tom, aká je situácia v eventovej branži a čo čaká agentúry v najbližšom období, hovorí Tomáš Ručkay, managing director agentúry Leopard production a prezident BTL komunikačnej asociácie, ktorá združuje agentúry pôsobiace v oblasti event manažmentu, live marketingu, sales promotion a príbuzných aktivít.

Aká je aktuálna situácia v eventoch?

V princípe sa situácia zásadne nezmenila voči minulému roku. Zmenou je viac-menej len to, že máme pravidlá na viac ako týždeň dopredu a máme semafor pre hromadné podujatia a kultúrny semafor. Hoci bol počas leta dopyt po podujatiach veľký, je reálne ťažké nastaviť ich organizáciu vzhľadom na opatrenia tak, aby boli aj ekonomicky efektívne, čomu nepomáha ani nárast výdavkov z dôvodu opatrení o desať až pätnásť percent.

Ako sa vyvíjajú obraty agentúr v tomto roku?

Aktuálne nie sú obraty eventových agentúr relevantným ukazovateľom toho, čo sa deje na trhu. Počas silných vĺn pandémie boli niektoré agentúry nútené z dôvodu prežitia prejsť aj k iným typom biznisu a obraty tak nereflektujú realitu trhu. Aktívnych agentúr, ktoré zásadne nezmenili svoje zameranie, neostalo veľa.

Ako sa k tejto nepriaznivej situácii stavajú klienti?

S klientmi sme sa snažili prejsť na mesačné paušálne alebo hodinové sadzby, čo v našom segmente dosiaľ nebolo štandardom. Platby sa vždy realizovali až po evente. Lenže pri tom riziku, ktoré v dnešnej dobe znášame, nemôžeme zostať na konci dňa nezaplatení. Miera ohrozenia eventových agentúr je stále veľmi vysoká, a to aj z dôvodu, ze nevieme flexibilne reagovať na protipandemické opatrenia rýchlosťou, ako sa menia z titulu potreby prípravy. O to viac si vážime klientov, ktorí na túto situáciu reflektovali a chápu, že nemôžeme byť v tom sami, ak máme byť schopní ponúkať kvalitné služby v tejto oblasti.

Ako zatiaľ vidíte jeseň?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 77% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.