Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
14.12.2017, 14:54

Sulíka rozhneval starý článok. To, nad čím sa mu rozum zastavuje, mu jednoducho vyvrátili

Richard Sulík sa rozčertil nad algoritmom vyhodnocujúcim jeho správanie na internete.

Sulíka rozhneval starý článok. To, nad čím sa mu rozum zastavuje, mu jednoducho vyvrátili
Zdroj: Marek Kmeť

"DENNÍK N ZREJME NEMÁ O ČOM PÍSAŤ :-)," takto veľkými písmenami uviedol svoj dnešný príspevok na Facebookovom profile Richard Sulík, predseda najsilnejšej opozičnej strany Sloboda a Solidarita. Rozčúlil ho článok, ktorý uvidel na internetovej homepage Denníka N.

"Sú veci, nad ktorými len nechápavo krútim hlavou. Koncom augusta napísala redaktorka Monika Tódová z Denníka N článok o tom, ako sme v opozícii rozhádaní, lebo sme nepodali návrh na odvolanie ministra práce Jána Richtera tak rýchlo ako si Denník N želal (kvôli dovolenkovému obdobiu to bolo asi týždeň neskôr). Budiš. Ale, že dnes, štvrťroka neskôr a potom čo sme sa vo VÚC voľbách spojili a zvíťazili, budú tento článok vyťahovať na svoju landing page, to mi ide veru rozum postáť. Ďalší komentár si odpustím," napísal a priložil screenshot titulky webu Denníka N.  

Zdroj: Facebook Richarda Sulíka

​Pod fotografiou sa rozpútala diskusia v ktorej sa fanúšikovia rozdelili na tri skupiny. Jedni politika obhajovali a na novinárov Denníka N hromžili, ako to obyčajne používatelia na sociálnej sieti robia. Druhí ho upozorňovali, že sa zaoberá príliš malichernými problémami a nezvláda kritiku.

Tretí mu začali vysvetľovať, že v príslušnej sekcii o výbere článkov rozhoduje automatický algoritmus na základe analýzy jeho správania na internete. Niečo ako semafor na križovatke. 

Približne po piatich hodinách od uverejnenia zareagoval zástupca šéfredaktora Denníka N Konštantín Čikovský. Sulíkovi vysvetlil, že články v spomínanej sekcii skutočne vyberá algoritmus. Viaceré slovenské weby používajú štandardné riešenia, ktoré vyhodnocujú správanie používateľov a potom na jeho základe odporúčajú ďalší obsah. Cieľom je čitateľa zaujať a udržať na stránke. Podobný používajú aj weby vydavateľstva Mafra Slovakia, ktorý prevádzkuje web Strategie.sk. 

Richard Sulík neskôr svoj status aktualizoval no nezdalo sa, žeby europoslanca informácie o tom, ako sa článok dostal na titulku na jeho počítači, presvedčili.  

"ZAJTRA TENTO STATUS STIAHNEM, DENNIK N SVATOSVATE TVRDÍ, ŽE NIE JE V JEHO MOCI PREDMETNÝ ČLÁNOK NEDÁVAŤ NA TITULKU. Potom sa už ani iným článkom nečudujem :-)."

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.