20.01.2018, 09:00

Facebook predstavil Messenger trendy pre rok 2018

Chce sa stať kľúčovou marketingovou platformou.

Facebook predstavil Messenger trendy pre rok 2018
Zdroj: cnbc.com

Aktuálne patrí Messenger k najrýchlejšie rastúcim Facebook platformám. Jeho používateľská základňa dosahuje až 1,3 miliardy aktívnych ľudí každý mesiac.

Uplynulý rok prešiel Messenger najväčším množstvom zmien. Priniesol nové nástroje a funkcie ako napríklad Stories a Messenger hry. Zaviedol chatboty a aktualizoval aj skupinové konverzácie.

Preto, že jeho popularita čím ďalej rastie, jeho využitie sa uplatňuje aj vo firmách. V nasledujúcom roku plánuje niekoľko ďalších inovácii. Na Facebook blogu ich predstavili šesť.

Prvá zmena sa bude usilovať o intenzívnejšie prepojenie používateľov v reálnom čase. Keďže hlasové a video chaty sa stali významnou súčasťou používateľského života, jednoduché správy už niektorým jednoducho nestačia. Messenger sa preto zameria na podporu nových nástrojov, ktoré prepojenie medzi užívateľmi zjednodušia. Pozornosť bude venovať hlavne video chatom, ktorých počet sa vlani oproti predchádzajúcemu roku zdvojnásobil na 17 miliárd.

Zdroj: Socialmediatoday

​Druhá novinka sa bude týkať rozvoja skupín a skupinových chatov. Tým, že si ľudia medzi sebou posielajú fotky a videá, sociálna sieť chce zvýšiť rýchlosť zdieľania a kvalitu. Facebook uvažuje o tom, že pridá video chaty pre širšie publikum, čo by uľahčilo komunikáciu viacerým firmám.

​Minulý rok sa snažil Facebook platformu upraviť na štýl „all in one“ čo sa však oproti zjednodušeniu ovládania stalo tak zložitým, že sa užívatelia sťažovali. Preto by sa v nasledujúcom roku mali postarať o to, aby sa ovládanie komunikácie a všetkých ostatných Messenger funkcii stalo jednoduchším.

Zdroj: Socialmediatoday

​Štvrtou novinkou, ako to doslovne uviedli na blogu, by mala byť vizuálnejšia komunikácia. Vidia v nej veľký potenciál na rozšírenie o viaceré funkcie. Môžete teda očakávať rýchly a intuitívny foťák či kameru, videá, obrázky, GIFy a aj samolepky. Tento trend sa presunie pravdepodobne aj do prostredia pracovných konverzácii, ktoré sú síce konzervatívnejšie, ale to nemení nič na tom, že nepoužívajú emotikony alebo videá.

Podľa prieskumu Nielsen, až 56% užívateľov pri kontakte firmy používa Messenger, namiesto zákazníckej linky. Piaty trend sa teda bude týkať zákazníckej podpory. Firmy môžu túto možnosť využiť vo svoj prospech a potenciálnym zákazníkom ponúknuť rôzne ďalšie informácie, jednoduchšie prepojenie s webovými stránkami, alebo zaujať prostredníctvom live chatov.

Na záver Facebook upozornil, že má ambíciu urobiť z Messengera kľúčovú marketingovú platformu. Ľudia podľa neho očakávajú, že im firmy na Messengeri poskytnú pridanú hodnotu - či už ide o živý rozhovor, alebo čokoľvek kreatívne. Firmy sa tým môžu odlíšiť od konkurencie a podporiť popularitu svojej značky.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.