Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
30.05.2018, 23:00

GDPR: koniec mŕtvych kontaktov

Firmy stále pracujú na zavedení GDPR, bude to dlhší proces.

GDPR: koniec mŕtvych kontaktov
Zdroj: ticketsolve.com

Minulý piatok začalo platiť nové európske nariadenie GDPR (General Data Protection Regulation), ktoré sa týka ochrany osobných údajov nielen v internetovom prostredí. Zjednocuje pravidlá, podľa ktorých firmy musia rovnako postupovať pri využívaní osobných dát v členských štátoch EÚ. Maximálna pokuta za nedodržanie GDPR by mohla dosiahnuť sumu aj 20 miliónov eur alebo výšku štyroch percent ročného obratu podniku za minulé účtovné obdobie. Pravidlá GDPR však hovoria aj o tom, že pokuty za nedodržanie nových pravidiel na ochranu osobných údajov by mali byť v takej výške, aby sankcie neboli pre firmu likvidačné. Ihneď po tom, ako do platnosti vstúpilo nové nariadenie, rakúska organizácia NOYB podala sťažnosť na Google, Facebook, Whats-App a Instagram. Dôvodom bol fakt, že podľa rakúskeho aktivistu, ktorý spoločnosti žaloval, Maxa Schremsa, spoločnosti nútili používateľov k súhlasu. Žaloba je vo výške 7,6 miliardy eur, 3,9 miliardy sa týka Face booku, zvyšok Googlu. Aká je situácia s implementáciou GDPR na Slovensku necelý týždeň po zavedení GDPR?

Ide o kontinuálny proces
Ada Hromádková, GDPR špecialistka z agentúry Performics, nemá pocit, že by sa niečo výrazne
zmenilo. „Všetci ďalej pracujú na tom, aby mali v rámci firmy a aj vo vzťahoch s klientmi a dodávateľmi všetko v poriadku. Je to kontinuálny proces a ešte veľa firiem čaká nejaký čas, kým budú mať všetko v poriadku", tvrdí Hromádková. Andrej Salner, partner agentúry Basta digital (nový názov agentúry, predtým Pizza SEO), tvrdí, že „zatiaľ čo sa väčšie firmy na GDPR pripravovali aj vyše roka, veľa menších firiem sa novému nariadeniu začalo venovať až pod tlakom prichádzajúceho termínu platnosti, a zrazu zistili, že na niektoré otázky sa ťažko hľadajú konkrétne odpovede“. Salner konštatuje, že v týždni pred termínom oficiálneho uvedenia GDPR dostala agentúra ešte množstvo dopytov na auditovanie webov či zapracovanie nových súhlasov, ktoré sa však pokojne dali riešiť už dávnejšie.

Vzorové dokumenty nie sú dostatočné
V súvislosti s implementáciou GDPR Hromádková hovorí o tom, že veľa firiem je stále dostatočne neinformovaných a nepripravených. „Všetci hovoria o veľkom boome GDPR, ale
málokto vie, ž

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.