Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
30.05.2018, 23:00

GDPR: koniec mŕtvych kontaktov

Firmy stále pracujú na zavedení GDPR, bude to dlhší proces.

GDPR: koniec mŕtvych kontaktov
Zdroj: ticketsolve.com

Minulý piatok začalo platiť nové európske nariadenie GDPR (General Data Protection Regulation), ktoré sa týka ochrany osobných údajov nielen v internetovom prostredí. Zjednocuje pravidlá, podľa ktorých firmy musia rovnako postupovať pri využívaní osobných dát v členských štátoch EÚ. Maximálna pokuta za nedodržanie GDPR by mohla dosiahnuť sumu aj 20 miliónov eur alebo výšku štyroch percent ročného obratu podniku za minulé účtovné obdobie. Pravidlá GDPR však hovoria aj o tom, že pokuty za nedodržanie nových pravidiel na ochranu osobných údajov by mali byť v takej výške, aby sankcie neboli pre firmu likvidačné. Ihneď po tom, ako do platnosti vstúpilo nové nariadenie, rakúska organizácia NOYB podala sťažnosť na Google, Facebook, Whats-App a Instagram. Dôvodom bol fakt, že podľa rakúskeho aktivistu, ktorý spoločnosti žaloval, Maxa Schremsa, spoločnosti nútili používateľov k súhlasu. Žaloba je vo výške 7,6 miliardy eur, 3,9 miliardy sa týka Face booku, zvyšok Googlu. Aká je s

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.