Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
13.11.2018, 14:55

Komunálne voľby prilákali ľudí nielen k volebným urnám. V televíziách sledovalo volebné špeciály viac než milión divákov

Najsledovanejší bol špeciál na Markíze, vysokú sledovanosť si pripísali všetky televízie.

Komunálne voľby prilákali ľudí nielen k volebným urnám. V televíziách sledovalo volebné špeciály viac než milión divákov
Zdroj: TASR/Radovan Stoklasa

Komunálne voľby prilákali ľudí nielen k volebným schránkam, ale aj k vysielaniu televíznych staníc. RTVS priniesla aktuálne informácie o priebehu a výsledkoch sobotňajších komunálnych volieb v mimoriadnych správach, povolebných štúdiách aj v diskusnej relácii O 5 minút 12, do ktorej pozvala víťazov volieb z ôsmich krajských miest. 

Predvolebné diskusie s kandidátmi na primátorov krajských miest a mimoriadne správy RTVS ku komunálnym voľbám si zaplo 964-tisíc divákov, čo predstavuje 20,7 percenta z populácie nad 12 rokov. Priestor na prezentovanie svojho programu voličom využilo v televíznych a rozhlasových debatách 165 kandidátov.

Predvolebné diskusie s primátormi krajských miest

Dvojka odvysielala medzi 22. októbrom a 5. novembrom osem predvolebných diskusných relácií, ktoré si celkovo pozrelo 528-tisíc divákov. Ich priemerná sledovanosť dosiahla hodnotu 25-tisíc divákov. Najsledovanejšou bola debata kandidátov na primátora Trnavy, ktorú si zaplo 34-tisíc ľudí. Všetky diskusie, okrem trenčianskej, dosiahli najvyšší výkon sledovanosti vo svojom kraji. Zaujímavým momentom bol fakt, že relácia s kandidátmi na trenčianskeho primátora najviac zaujala obyvateľov Prešovského kraja.

„Na diskusné relácie, mimoriadne správy v deň komunálnych volieb aj povolebné štúdiá sme zaznamenali množstvo pozitívnych ohlasov. Veríme, že takýto záujem vyvolalo nielen nové svieže grafické stvárnenie projektu RTVS Komunálne voľby 2018, ale aj enormné nasadenie všetkých redaktorov, technických a výrobných pracovníkov, ktorí zabezpečili ich mapovanie zo všetkých regiónov Slovenska,“ uviedol riaditeľ Sekcie spravodajstva a publicistiky RTVS Vahram Chuguryan.

V predĺženej diskusnej relácii O 5 minút 12 sa moderátor Jozef Hajko spolu s politológom a zástupcami politických strán pozreli na celkový priebeh volieb. Marta Jančkárová predstavila ôsmich primátorov krajských miest a sumárne výsledky z celého Slovenska priblížil Ľubomír Bajaník. V strategickej cieľovej skupine 12-54 si relácia pripísala 2,8 percentnú sledovanosť a podiel 12,6 percenta.

Najsledovanejším volebný špeciál Markízy

Markíza pripravila volebné spravodajstvo v špeciálnej relácii Komunálne voľby 2018, ktorú odvysielala v nedeľu od 10:00 do 11:00. Naživo priniesla rozhovory s víťazmi, ale aj s hosťami v štúdiu. Moderátormi relácie boli Zlatica Puškárová a Michal Kovačič, v štúdiu privítali sociológa Martina Slosiarika a politického komentátora Mariána Leška. 

Relácia bola jednotkou na trhu v čase vysielania. V strategickej cieľovej skupine divákov od 12 do 54 rokov si pripísala sledovanosť 3,9 percenta a trhový podiel 20,6 percenta. Pri obrazovkách 218-tisíc divákov starších než 12 rokov.

Volebný víkend na TA3 si tiež pripísal nárast divákov. Volebné vysielanie počas víkendu pozrelo celkovo 1,6 milióna divákov. Zároveň web TA3.com dosiahol najvyššiu návštevnosť za posledných 8 mesiacov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.