Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
25.12.2018, 12:35

Popoluška je neprekonateľná. Na Štedrý večer si ju pozrelo milión divákov

Z rozprávkových premiér uspelo Vianočné želanie, nesklamala komédia Sám doma 2.

Popoluška je neprekonateľná. Na Štedrý večer si ju pozrelo milión divákov
Zdroj: idnes.cz/2Media

​Tri oriešky pre Popolušku sú každoročne najsledovanejším programom vianočných sviatkov. Popoluška, ktorá tento rok oslávila už 45. výročie od svojej premiéry, sa stala aj tento rok top programom Štedrého večera a rovno aj top programom celého roka - na 1. priečke vystriedala Susedov s ich prvou epizódou.

Z ponuky televízií si ju zvolilo až 1,072 milióna divákov vo veku nad 12 rokov a rozprávka si pripísala mimoriadne vysokú sledovanosť 23,2 percenta s podielom 45 percent v cieľovej skupine divákov od 12 do 54 rokov. Informáciu priniesol portál mediaboom.

V konkurencii Troch orieškov sa darilo viac Ľadovému kráľovstvu na JOJ, ktoré dosiahlo podiel nad 15 percentami. RTVS priniesla rozprávka Sedem zhavranených bratov podiel necelých 13 percent.

Popolušku si tento rok pozrelo dokonca viac divákov ako uplynulý rok, kedy ju vysielala televízia JOJ. Pred dvoma rokmi totiž český Národní filmový archív zaviedol aj pre slovenské televízie takzvaný systém rotácie. Model, ktorý má pri rozdeľovaní českých klasických titulov zabezpečiť väčšiu spravodlivosť, prideľuje práva na vysielanie českej klasiky na základe žrebu.

Minulý rok priniesli Tri oriešky pre Popolušku TV JOJ 967-tisíc divákov nad 12 rokov. Sledovanosť na úrovni 21 percent a podiel 41,4 percenta v cieľovej skupine 12-54 znamenalo pre televíziu najúspešnejší vianočný program v histórii. Vysielať ju bude opäť budúci rok.

​Druhým najsledovanejším programom Štedrého večera bola novinka Vianočné želanie režiséra Petra Bebjaka, ktoré uviedla Jednotka o 20:40. Pri obrazovkách bolo 603-tisíc divákov nad 12 rokov, čo predstavovalo sledovanosť 12,3 percenta divákov pri podiele 21,5 percenta v cieľovej skupine 12-54. Nová rozprávka bude mať 26. decembra premiéru na ČT1 pod názvom O zakletém králi a odvážném Martinovi.

Tretím bol Sám doma 2: Stratený v New Yorku. Komédia z roku 1992 si pripísala na JOJ sledovanosť 14,7 percenta a podiel 25,8 percenta v cieľovej skupine 12-54, v čase vysielania po 20:30 si ju pozrelo 597-tisíc divákov nad 12 rokov.

Popoluška bola v Česku dvojkou

V susednej Českej republike sú diváci iní a pred tradičnou klasikou uprednostňujú novinky. Najsledovanejším programom Štedrého večera bola nová rozprávka Kúzelník Žito. Na ČT1 si ju pozrelo 2,49 milióna divákov starších než 15 rokov. Slovenskú premiéru bude mať 25. decembra o 20:30 na Jednotke.

Tri oriešky pre Popolušku, ktoré skončili na druhom mieste, sledovalo 2,2 milióna divákov, tretie boli Pelíšky.

​Vráťme sa späť na Slovensko. Televízia Markíza po Popoluške uviedla o 20:40 televíznu premiéru česko-slovenskej rozprávkovej komédie Tri želania. Pripravila ju v koprodukcii s Českou televíziou, ktorá ju uvedie pod názvom Přání k mání v televíznej premiére 30. decembra o 20:00. Filmovú premiéru mala vlani v decembri.

Novinka sa však na Markíze nestretla so záujmom divákov a po Popoluške od obrazoviek odišli. Tri želania si pozrelo len 315-tisíc divákov a zaznamenali iba 7,5 percentnú sledovanosť a trhový podiel 13,7 percenta.

Televízia JOJ uviedla na Štedrý večer o 15:35 televíznu premiéru vlaňajšej novej rozprávky Českej televízie Najlepší priateľ. Výpravná rozprávková komédia o hľadaní šťastia, lásky a skutočného priateľstva vznikla pod taktovkou Karla Janáka (Dôverný nepriateľ, Cuky Luky Film) si však pripísala podiel len 13 percent.

​Najväčší medziročný nárast (o 3,5 bodu) sa na Štedrý večer podaril Jakubiskovej Perinbabe, ktorá predchádzala Popoluške. Po rokoch poklesu zaznamenala na Markíze sledovanosť takmer 13 percent a podiel 37 percent v 12-54, pozrelo si ju 577-tisíc divákov nad 12 rokov.

Vyššiu sledovanosť si pripísal aj prenos z koncertu IMT Smile a Kandráčovci, ktorý znamenal pre JOJ rating takmer 10 percent s podielom 24,5 percenta v cieľovej skupine 12-54. Hudobný dokument uviedla o 22:30, reprízu odvysiela televízia Plus 26.12. o 20:30.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.