archív
StoryEditor

Týždeň v médiách: Nedeľné rezníky, dokonalé rodiny, ale aj obratnosť v diskusiách. Každý kandidát na prezidenta presviedča po svojom

24.02.2019, 09:43
Ako kandidáti na prezidenta bojujú o hlasy prostredníctvom videí na sociálnych sieťach.

Nielen bilbordy, televízne diskusie, či rozhovory v médiách. Súčasťou prezidentskej kampane sú videá na sociálnych sieťach. Pretože sociálne siete sú dnes neoddeliteľnou súčasťou kampaní a kandidáti uchádzajúci sa o post prezidenta, to veľmi dobre vedia. Zatiaľ čo v úvode kampane sa svojim voličom vo videách predstavovali, dnes poukazujú na svoje silné stránky, alebo pozývajú svojich priaznivcov do vlastnej kuchyne. A to doslovne.

Maroš Šefčovič je kandidát, ktorého by dnes podľa prieskumov volilo najviac Slovákov. Ak by ste presne nevedeli o koho ide, môžete si to pozrieť vo videu, ktoré zverejnil ešte koncom januára.

Seriózny vzhľad, oblek a formálny štýl, ktorý je pre Šefčoviča tak príznačný, ale možno aj vzdialený pre niektorých voličov, minulý týždeň vymenil za neformálny štýl.  Maroš Šefčovič v ňom predstavil svoju partnerku: "ako skvelú manželku a skvelú kuchárku v jednej osobe, jednoducho je to veľká životná výhra". Z videa sme sa dozvedeli, že u Šefčovičovcov každú nedeľu obedujú rezeň. Dobrú chuť Slovensko!  Ako skonštatovali mnohí, video vyzerá síce ako z osemdesiatych rokov, ale svojich verných si nájde.

Robert Mistrík sa predstavuje vo videu, ktoré natočil jeden z najlepších reklamných režisérov dnes - Jonáš Karásek a sprievodný text načítal pán Martin Huba. Video ukazuje Roberta Mistríka od jeho najmladších rokov, až po súčasnosť. Podľa videa je tento kandidát pre Slovensko "rozumnou voľbou". Jeden z momentov, ktorý je celkom silný, je fakt, že práve Mistrík bol ten, ktorý pomohol očistiť meno Mateja Tótha. Škoda, že tento fakt sa viac nevyužíva v kampani. V každom prípade, ide o seriózne video, a predstavuje aj seriózneho a na pohľad distingvovaného kandidáta. Ktovie, či by jemný záchvev emócie neprebudil k životu aj voličov. 

A je len otázka, či emócia v štýle "bližšie k ľuďom" presvedčí potenciálnych voličov:

Zuzane Čaputovej sa vo všeobecnosti vyčíta, že zo svojou kampaňou začala pomerne neskoro. Ona si to nemyslí, tvrdí, že kampaň prispôsobila aj výške financií, ktoré si mohla dovoliť. Tento týždeň práve jej kampaň označila organizácia Transparency International za najtransparentnejšiu, aká kedy na Slovensku bola. Čím aktívnejšia je Zuzana Čaputová v diskusiách na sociálnych sieťach, tým výraznejšie pribúdajú príspevky od jej priaznivcov. Aj ona sa v úvode kampane prezentovala videom, v ktorom sa predstavila takto:

Alebo aj s fiktívnym vyhrážajúcim sa podnikateľom, ktorý pripomínal kontroverzného Kočnera:

Dnes sociálne siete prezentujú Zuzanu Čaputovú v tom, čo je jej najsilnejšia doména, a tou je obratnosť a pohotovosť v diskusiách. Aj tento týždeň napríklad reagovala na vyjadrenie Roberta Fica, ktorý sa na tlačovke pýtal, kde bola Čaputová doteraz, keď sa diala krivda. Kandidátka na post hlavy štátu mu adresovala jednoduchý, ale trefný odkaz:

V poradí štvrtým kandidátom podľa výsledkov prieskumov je dnes Štefan Harabin. Ten sa do úlohy prezidenta vcítil už na začiatku roka, keď prišiel s videom, ktoré nápadne pripomína novoročný príhovor prezidenta. 

Na sociálnych sieťach Štefan Harabin upozornil aj na svoj "Harabiňák", s ktorým precestoval celé Slovensko. Celé to na pohľad vyzerá ako tradičné kortešačky z rokov minulých, ale ani tie netreba úplne podceňovať. 

A koľko likov majú títo kandidáti na ich Facebook účtoch?

Zuzana Čaputová - viac ako 51 000 

Štefan Harabin - viac ako 38 000

Robert Mistrík -  viac ako 28 000

Maroš Šefčovič - viac ako 14 000

Poznámka: Autorka si vybrala iba kandidátov, ktorí podľa prieskumov majú najväčšie šance zabojovať o post prezidenta SR.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 18:56