Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
19.03.2019, 13:50

Voľby priali návštevnosti, rástli najmä mienkotvorné weby

Najvyššiu návštevnosť zaznamenalo Sme.sk, tohtoročný rekord si pripísalo aj HNonline.

Voľby priali návštevnosti, rástli najmä mienkotvorné weby
Zdroj: TASR/Jaroslav Novák

Na Slovensku sa v sobotu 16. marca konalo prvé kolo prezidentských volieb a v nedeľu voliči spoznali finálnu dvojicu prezidentských kandidátov. Do druhého kola, ktoré bude v sobotu 30. marca, postúpila Zuzana Čaputová so ziskom 40,6 percenta hlasov a Maroš Šefčovič so ziskom 18,7 percenta hlasov.

Najnavštevovanejšou stránkou slovenského internetu bol v sobotu aj nedeľu portál Sme.sk. V sobotu ho navštívilo 675 053 a v nedeľu až 724 156 reálnych používateľov, čo bol pre web v tomto roku aj najnavštevovanejší deň podľa meraní AIM monitora. Na porovnanie, voči predchádzajúcemu víkendu išlo pre SME.sk o 44,3- respektíve 33,2-percentný nárast počtu návštevníkov.

​Druhým najnavštevovanejším portálom počas víkendu boli Aktuality.sk, ktoré si v sobotu pripísali 628 052 používateľov, v nedeľu to bolo 679 002 používateľov, čo pre Aktuality znamenalo 14,8-, respektíve 7,7-percentný nárast voči predchádzajúcemu víkendu.

Tretia priečka patrila webu Topky.sk s návštevnosťou 468 119 používateľov v sobotu a 501 150 používateľov v nedeľu. V nedeľu však zaznamenal portál 6,5-percentný pokles návštevnosti voči predchádzajúcemu týždňu. 

Štvorkou bol Cas.sk, v sobotu s 339 578 používateľmi a v nedeľu s 331 367 používateľmi. Cas.sk, rovnako ako Pluska.sk, zaznamenal v nedeľu pokles návštevnosti, voči predchádzajúcemu týždňu to bolo o 16 percent.

Päticu najsilnejších webov uzatvára HNonline.sk, ktoré dosiahlo v sobotu s 295 279 používateľmi nárast návštevnosti voči predchádzajúcemu týždňu o 40 percent. V nedeľu si portál pripísal nárast o 27,1 percenta, počet jeho reálnych používateľov bol 331 367. Pre HNonline.sk to bola najvyššia návštevnosť v tomto mesiaci (súčasťou HNonline.sk je aj web cp.sk, pozn. red.).

Napriek väčšej medializácii prezidentských volieb si však spravodajské weby v nedeľu, kedy zverejňovali výsledky, analýzy a rozhovory s úspešnými či neúspešnými kandidátmi, nedosiahli vyššiu návštevnosť ako tomu bolo pri komunálnych voľbách v nedeľu 11. novembra minulého roka. Pokles pri trojici webov Sme, Aktuality a HNonline sa hýbal od 16 do 26 percent, pri Pravde to bolo 11 percent. Nárast voči komunálnym voľbám dosiahol len web Denníka N.

"Pokles návštevnosti oproti komunálnym voľbám si vysvetľujeme menej komplikovaným vyhľadávaním výsledkov. Zatiaľ čo v novembri zaujímali každého v podstate iné výsledky, teraz to bolo len o pár číslach a tie boli ľahko dostupné. Klesol tak záujem ľudí podrobne vyhľadávať tieto dáta v Googli," uvádza Peter Blaško, šéfeditor internetového oddelenia HNonline.

​Z ďalších spravodajských portálov spomenieme ešte web Pravda.sk, ktorý si pripísal v sobotu 276 372 používateľov, čo bol 5,4-percentný nárast voči predchádzajúcej sobote. V nedeľu to bolo 258 264 používateľov, čo ale znamenalo takmer 27 pokles voči predchádzajúcej nedeli, kedy portál pravda.sk navštívilo o takmer 100 000 používateľov viac. V ten deň však rezonoval pád lietadla v Etiópie, kde boli medzi 157 obeťami aj štyria Slováci. Informáciu o nešťastnej udalosti priniesol ako prvý práve web Pravda.sk.

Web DennikN.sk navštívilo v sobotu 169 776 používateľov a v nedeľu 231 456 používateľov, čo je voči predchádzajúcemu víkendu 27,3-, respektíve až 57,2-percentný nárast počtu návštevníkov. Nedeľná návštevnosť bola pre DennikN.sk najvyššia v tomto mesiaci.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.