Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
05.04.2019, 23:49

Médiá by mali slúžiť vyššiemu cieľu. Tým je poskytovanie hodnoverných informácií, uviedol prezident vydavateľstva Axel Springer

Na jarnej konferencii EANA diskutovali zástupcovia médií o dezinformáciách.

Médiá by mali slúžiť vyššiemu cieľu. Tým je poskytovanie hodnoverných informácií, uviedol prezident vydavateľstva Axel Springer
Zdroj: Nick Youngson CC BY-SA 3.0 Alpha Stock Images

Pod názvom Možnosti tlačových agentúr v boji s dezinformáciami sa v dňoch 3.-4. apríla konala v Berlíne jarná konferencia Európskej aliancie tlačových agentúr (EANA).

Konferencia sa oficiálne začala príhovorom špeciálneho hosťa - eurokomisára pre rozpočet a ľudské zdroje Günthera Oettingera -, ktorý rečnil najmä o kľúčovej úlohe, ktorú masové médiá zohrávajú v demokratických spoločnostiach. Eurokomisár však tiež spomenul pridanú hodnotu inovácií pre mediálne projekty.

Peter Kropsch, generálny riaditeľ agentúry DPA a prezident EANA, sa vo svojom príspevku zameral na víziu budúcnosti EANA tak, ako ju vidí výbor aliancie.

"EANA je organizácia určená na výmenu scenárov a stratégií na najvyššej úrovni s cieľom smerovať naše agentúry k zmysluplnej a úspešnej budúcnosti," vyhlásil Kropsch, pričom zdôraznil aj "potrebu zviditeľniť EANA na medzinárodnej scéne a najmä v európskych inštitúciách, v snahe zväčšiť vplyv (EANA) v medzinárodnej mediálnej komunite".

V akademickejšom duchu sa niesol príspevok Alexandra Iona Giboia, ktorý účastníkom konferencie prezentoval výsledky výskumu venovaného médiám, ktorý uskutočnila EANA v spolupráci s London School of Economics and Political Science (LSE).

Jedným zo spoločných cieľov členov organizácie by podľa Giboia malo byť "etablovanie tlačových agentúr ako najdôveryhodnejšieho zdroja informácii v mediálnom priestore".

Vnímanie výstupov produkovaných tlačovými agentúrami ako "verejných statkov" môže podľa generálneho tajomníka EANA napomôcť k získaniu väčšieho počtu zákazníkov.

Prostriedkom na dosiahnutie tohto cieľa by malo byť zvyšovanie dôvery zákazníkov v prácu agentúr, ktoré je možné dosiahnuť, iba ak ich zamestnanci pochopia a príjmu "spoločenskú, ako aj občiansku zodpovednosť" za svoju prácu.

Hlavným rečníkom na konferencii bol hovorca Európskej komisie (EK) Margaritis Schinas, ktorý hovoril najmä o boji, ktorý s dezinformáciami musí zvádzať EÚ.

"Naším cieľom je zabezpečiť slobodné a spravodlivé voľby do Európskeho parlamentu prostredníctvom ochrany dát, transparentnosti, kybernetickej ochrany, spolupráce, ale aj primeraných trestov, ktoré by mali garantovať, že všetci budú rešpektovať pravidlá," vyhlásil Schinas.

Hovorca v tejto súvislosti avizoval zavedenie peňažných trestov pre tie európske politické strany a politické nadácie, ktoré sa pokúsia narúšať pravidlá Všeobecného nariadenia EÚ o ochrane údajov (GDPR) s cieľom ovplyvňovať výsledky volieb.

Druhým špeciálnym hosťom, ktorý uzavrel svojím príspevkom konferenciu, bol Jan Bayer - prezident News Media International vo vydavateľstve Axel Springer. Zdôraznil, že úspešnosť jednotlivých médií by nemala byť meraná výhradne predajnosťou a počtami klikov. "Médiá by mali slúžiť vyššiemu cieľu, ktorým je poskytovanie hodnoverných informácií," uzavrel Bayer.

EANA, ktorej členom je aj Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR), je tradičná stavovská organizácia tlačových agentúr z Európy. Jej úlohou je formulovať, koordinovať a spoločnými silami riešiť výzvy agentúrnej žurnalistickej práce v dynamicky sa meniacich trhových, legislatívnych a technologických podmienkach a v otázkach autorských práv.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.