Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
24.10.2019, 15:26

Súd zamietol žalobu televízie Joj na RVR za pokutu 80- tisíc eur

Televízia v apríli 2016 porušila vo vysielaní zákon niekoľko dní po sebe.

Súd zamietol žalobu televízie Joj na RVR za pokutu 80- tisíc eur
Zdroj: archív

Krajský súd v Bratislave  zamietol žalobu vysielateľa TV Joj na Radu pre vysielanie a retransmisiu (RVR) v súvislosti s pokutou vo výške 80- tisíc eur. "Rada rozhodla o jednej z najvyšších finančných sankcií na svojom zasadnutí v decembri 2016, vysielateľovi uložila úhrnnú pokutu za viacnásobné porušenie zákona v prípade vysielania reklamy," priblížila hovorkyňa RVR Ivana Čaučíková.

Rada v rámci správneho konania, ktoré sa začalo v apríli 2016, dospela k záveru, že v období od 5. do 26. apríla 2016 došlo vo vysielaní televízie Joj k porušeniu štyroch ustanovení zákona o vysielaní a retransmisii.

"Týkalo sa povinnosti zreteľne oddeľovať reklamu od iných programov, nedodržania povoleného počtu prerušení programu reklamou, prekročenia maximálneho časového rozsahu reklamy počas jednej hodiny, ale i porušenia zásad umiestňovania produktov v programe," spresnila Čaučíková. "Vysielateľ podal v zákonnej lehote voči rozhodnutiu rady žalobu, ktorú vo štvrtok Krajský súd v Bratislave zamietol," informovala o tom ďalej.

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, voči rozsudku možno podať kasačnú sťažnosť.

Televízia porušila vo vysielaní zákon niekoľko dní po sebe

V apríli 2016 televízia Joj v piatich vydaniach spravodajskej relácie Šport neoznačila zreteľne sponzora Tipsport, čím porušila povinnosť zreteľne oddeľovať reklamy od iných programov tak, aby boli rozoznateľné a nezameniteľné s inými programami. Ďalším porušením zákona bolo prekročenie počtu povolených prerušení programu reklamou v relácii Noviny. Stalo sa tak 19-krát počas apríla, kedy televízia zaradila do relácie dvakrát reklamné bloky.

Televízia zároveň počas apríla päťkrát nedodržala vysielací čas vyhradený reklamným šotom v čase od  20:00 – 21:00. a 18-krát porušila podmienky umiestňovania produktov do reklamy v relácii Šport.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.