Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
30.04.2020, 10:51

Šéf spravodajstva Markízy: Musíme byť takí múdri, aby sme nevyvolali paniku

  • Aké bezpečnostné kroky zaviedli na spravodajstve, v Teleráne či Reflexe
  • Či redaktori nemali strach pracovať v teréne
  • Ako sa pozerá na čísla sledovanosti v tejto dobe
  • Či táto situácia zmení žurnalistiku
  • V čom Európa a Slovensko zlyhali, čo urobili pri pandémii dobre
Šéf spravodajstva Markízy: Musíme byť takí múdri, aby sme nevyvolali paniku
Zdroj: archív

"Neexistuje informácia, ktorá by nemala ísť do spravodajstva," hovorí Henrich Krejča, šéf spravodajstva a publicistiky na Markíze. Televízia v čase pandémie posilnila spravodajstvo a pripravila špeciálne diskusné relácie. Aj tieto kroky jej priniesli rekordné čísla sledovanosti. O situácii na spravodajstve v čase koronavírusu hovorí Henrich Krejča.

V čom je to dnes iné pripravovať spravodajstvo ako pred pandémiou?

V dvoch veciach. V náročnosti práce a vo väčšej ochrane zdravia. Mnohí novinári bežne nasadzujú krk, ale teraz išlo o celé spravodajské a publicistické tímy, lebo išlo o zdravie. Prvé dni, keď sa pandémia začala šíriť po Európe, to bolo najnáročnejšie. Nevedeli sme, čo sa stane. Bál som sa, že ak mi ochorie čo i len jeden človek v tíme, redakcia sa môže rozpadnúť. A tak sme museli okamžite myslieť predovšetkým na ochranu. No všetci sa zomkli, nasadili obrovské tempo, podávali maximálne výkony, okrem svojej práce sa ešte sústredili aj na večerné špeciály, no dali nabok to, že sú prakticky v prvej línii, teda v neustálom ohrození. Svoju prácu vzali ako poslanie.

Ako sa vás okrem množstva práce dotkla nová situácia?

Urobil som si krízové plány pre prípad, že by niekto ochorel, aby sme vedeli, čo máme robiť. Musel som zabezpečiť akoby náhradné skupiny a náhradné vysielanie. Na začiatku sme robili nonstop a riziko nákazy bolo veľké. Teraz je cítiť, že choroba je na ústupe, no intuícia mi hovorí, že ešte nemáme vyhrané, že sa môže vrátiť a môže to byť ešte aj horšie. Dobré je však to, že sme si v televízii nastavili opatrenia, sme tak pripravení.

Mali ste napríklad poradu o tom, akým spôsobom informovať? Aby ste napríklad nešírili paniku?

Presne si na túto situáciu pamätám. Bola to prvá porada, kde sme už vnímali, čo sa postupne deje v Taliansku, kde sa to vymyká spod kontroly, a Slovensko smerovalo k tomu, že prijme prvé zásadné opatrenia. Hovoril som kolegom, že nesmieme urobiť paniku, musíme ísť iba po faktoch a s citom, bez komentovania či emócií. Myslím si, že toto sme maximálne zvládli. V žiadnom prípade som situáciu nechcel podceniť, ale ani vyvolávať napätie v spoločnosti. Veľmi presne sme si museli určiť mantinely.

Nemali ste ohlas od divákov, ktorí informáciám neverili, prípadne ich zľahčovali?

Vždy bude spektrum ľudí v spoločnosti, ktorí žijú z konšpiračných teórií a živia dezinformácie. Myslím si, že v tomto prípade to bola minorita a väčšina ľudí rešpektovala opatrenia. Boli však diváci, ktorí sa sťažovali na život, na vládu, na opatrenia, na médiá,

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.