Podľa informácií Stratégií preberá Zoznam, nový majiteľ. Jeden z našich najúspešnejších internetových prevádzkovateľov už nebude patriť Slovak Telekom-u. Novým majiteľom sa má stať Martin Mác, ktorý Zoznamu doteraz šéfoval.
"Sme radi, že sme boli súčasťou viacerých úspešných projektov a počet unikátnych návštevníkov Zoznamu sa za 15 rokov viac ako zdvojnásobil. Doba sa zmenila a množstvo obsahu na internete sa dramaticky zvýšilo. V súčasnosti sa skladba biznisu našej skupiny čiastočne mení a sústredíme sa na viaceré nové technologické výzvy ako masívnu výstavbu optiky či ďalšiu generáciu mobilných sietí. Zoznam vnímame naďalej ako významného hráča na slovenskom internete a osobne želám jeho lídrovi Martinovi Mácovi ďalšie úspešné ťaženie i veľa úspechov,“ uviedol pri príležitosti odpredaja Švalek.
„Rád by som sa poďakoval Slovak Telekomu za poskytnutú šancu i dlhoročné partnerstvo. Máme za sebou jeden a pol dekády úspešnej spolupráce, kedy sme odštartovali množstvo nových obsahových služieb i nových projektov. Do budúcna budeme pokračovať v nastavenej stratégii. Našim používateľom chceme prinášať užitočné služby a vždy aktuálne a objektívne informácie.“ skonštatoval Martin Mác, CEO spoločnosti Zoznam.
Slovak Telekom odkúpil spoločnosť Zoznam v roku 2005 v čase postupného rozmachu on-line obsahu. Zoznam bol prvou dcérskou firmou Skupiny Slovak Telekom v období rozbiehajúceho sa širokopásmového internetu (ADSL) a Skupina mala ambíciu poskytnúť silnú podporu lokálnemu obsahu.
Zoznam.sk bol v tom čase jednotkou na slovenskom internete a atakoval hranicu milión unikátnych návštevníkov mesačne. Hneď v prvom roku boli odštartované viaceré nové projekty ako magazín T-Station či viaceré on demand služby.
Martin Mác vedie z pozície CEO spoločnosť Zoznam od roku 2010, dovtedy pre Zoznam pracoval ako obchodno-finančný riaditeľ.
Tím spoločnosti Zoznam je pomerne stabilný a mnohí kľúčoví zamestnanci pôsobia vo firme už viac ako desať rokov. Stoja za rozbehom viacerých projektov a Zoznam stále patrí medzi kľúčových hráčov slovenského internetu, patrí mu tretie miesto v návštevnosti podľa IAB monitora.