Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
15.07.2020, 17:55

Médiá a platformy sa spájajú v boji proti fámam okolo volieb v USA

Nový projekt by mohol zefektívniť ťaženie sociálnych sietí proti škodlivému obsahu.

Médiá a platformy sa spájajú v boji proti fámam okolo volieb v USA
Zdroj: Reuters

Popredné západné médiá a technologické spoločnosti budú pred novembrovými voľbami v Spojených štátoch monitorovať dezinformácie prostredníctvom spoločného "výstražného systému". Nástroj vzniká pod hlavičkou organizácie Trusted News Initiative (TNI), ktorej členmi sú Facebook, Google, Twitter, spravodajské agentúry Reuters a AFP či britská vysielacia spoločnosť BBC. Tá tento týždeň oznámila, že radu TNI rozšírili aj agentúra AP a denník The Washington Post.

Združenie vzniklo minulý rok s cieľom "chrániť publikum a používateľov pred dezinformáciami". Teraz podľa tlačovej správy BBC táto "prelomová spolupráca" rozširuje svoje ambície a v najbližšej dobe sa chce zamerať na manipulatívny a nepravdivý obsah spojený s voľbami v USA, ktoré sa uskutočnia 3. novembra.

"V mesiaci pred dňom hlasovania sa budú partneri navzájom upozorňovať na dezinformácie, ktoré by bezprostredne ohrozovali ľudské životy alebo integritu volieb, tak aby platformy mohli daný obsah rýchlo zhodnotiť a aby sa vydavatelia mohli uistiť, že nevedomky nešíria nebezpečné nepravdy," opisuje BBC plánovaný výstražný systém.

Projekt by mohol zefektívniť ťaženie sociálnych sietí proti škodlivému obsahu, pretože služby ako facebook a twitter sa v tomto smere často opierajú o prácu veľkých médií alebo iných "fact-checker" (overovateľov faktov). Nový systém upozornení má slúžiť aj na identifikáciu podvodných príspevkov, ktoré sa tvária ako obsah od uznávaných mediálnych značiek a mohli by "podkopávať dôveru v partnerské spravodajské organizácie".

Ďalej je v pláne využívanie nástroja Project Origin, ktorý pripája "digitálny vodoznak" k autentickým obrázkom či videám a umožňuje tak odhaliť ich prípadnú úpravu.

"Dezinformácie sú jedným z veľkých problémov dnešnej doby. Môžu oslabovať demokraciu, vytvárať spory a prekrúcať verejnú diskusiu," uviedol generálny riaditeľ BBC Tony Hall. "Preto je tak dôležité, aby TNI bola úspešná. Má za sebou úctyhodný štart a teší ma, že do boja proti dezinformáciám sa pridávajú ďalšie organizácie. Vo svete rastúcich nezhôd je spoločná práca najlepším spôsobom, ako dosiahnuť výsledky," dodal.

TNI uvádza, že úspešne bojovala s falošnými správami pred poslednými parlamentnými voľbami v Británii a zachytila ​​tiež škodlivé dezinformácie spojené s pandémiou Covidu-19. Členmi skupiny sú okrem už spomínaných organizácií tiež firma Microsoft, kanadská verejnoprávna vysielacia spoločnosť CBC alebo denníky Financial Times a The Wall Street Journal.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.