Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
03.12.2020, 08:10

Koronavírus priniesol do biznisu neistotu. Ako je na tom televízna, filmová a reklamná produkcia?

Produkcia sa v posledných rokoch sľubne rozbehla a mala rastúci trend. S nástupom koronakrízy sa však situácia dramaticky zmenila a spoločnosti čelia obmedzeným pracovným príležitostiam a prepadom príjmov.

Koronavírus priniesol do biznisu neistotu. Ako je na tom televízna, filmová a reklamná produkcia?
Zdroj: Shutterstock

Televízna, filmová a reklamná produkcia má na Slovensku v posledných rokoch rastúci trend. Televízie do pôvodnej tvorby investujú čoraz viac prostriedkov a tiež sú partnerom pri väčšine filmových projektov. Návštevnosť slovenských filmov začala po rekordnom roku 2017 stúpať a kinohitmi sa stali viaceré slovenské filmy.

S nástupom koronakrízy na jar tohto roka sa situácia rapídne zmenila. Kiná sa zatvorili a kreatívny priemysel má výrazne obmedzené možnosti vykonávať svoju prácu. Spoločnostiam klesli príjmy a ekonomickú neistotu zvyšuje aj fakt, že nikto nevie, ako dlho bude táto situácia trvať. „Zároveň však naše momentálne „hluché“ a neisté obdobie nemôže trvať neobmedzene dlho, lebo spôsobí osobné aj plošné katastrofy, kvôli ktorým by už veci nikdy nefungovali tak ako pred koronou,“ hovorí filmový a televízny producent Rasťo Šesták.

Jednotlivé spoločnosti zaoberajúce sa produkciou zasiahla kríza rôzne. Filmová producentka Silvia Panáková hovorí, že jej spoločnosť koronakríza poznačila pri viacerých projektoch, kde boli nútení kvôli zatvoreniu kín už niekoľkokrát odložiť kinopremiéry. Premiéru svojho nového filmu musela odložiť aj producentka Wanda Adamík Hrycová. Ako nevyhnutný dôsledok nedostatočných vládnych opatrení bude podľa producentky „rozpad celej našej infraštruktúry a návrat v čase tak cca 10 – 15 rokov dozadu“.

Spoločnosti Alien studio, ktoré sa venuje komerčnej 3D animácii a špeciálnym efektom, sa, naopak, kríza výrazným spôsobom nedotkla. Nahrával im fakt, že klienti kvôli reštrikčným opatreniam sami hľadali riešenie v 3D spotoch. Ako hovorí Ivan Hulík z produkčnej spoločnosti Hitchhiker filmsí, cieľom tohto roka je prežiť. „Veľkým otáznikom pre celú brandžu je však vývoj biznisu v 2021.“

Opýtali sme sa: Aký má pandémia dosah na kreatívny priemysel?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.