Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
15.06.2012, 12:33

Slovak Sport.TV: Chceme nadviazať na Trojku

Majú ambíciu osloviť fanúšikov slovenského športu. Denne vraj dokážu sami, vo vlastnej réžii vyrobiť dva prenosy. A trúfajú si prežiť aj bez peoplemetrov. Tvrdí v rozhovore pre Stratégie.sk riaditeľ novej stanice Slovak Sport.TV Róbert Greguš.

Slovak Sport.TV: Chceme nadviazať na Trojku

Prečo spúšťate športovú televíziu?
Po Trojke tu ostala diera a aj keď ju nevyplníme tak, ako keby sme boli verejnoprávne médium, pokúsime sa byť dôstojným nástupcom. Chceme osloviť fanúšikov slovenského športu.

Keď vysielala Trojka, jej vedenie tvrdilo, že nebyť verejnoprávnych zdrojov, neprežila by. Vy si trúfate prežiť?
Veríme v to, inak by sme to nerobili. Dúfam, že ľudia nás budú chcieť pozerať a zaplatia aj operátorom niečo, čo sa k nám dostane. Máme tiež marketingové oddelenie, ktoré sa bude snažiť predať reklamu.

V akom pomere počítate s financovaním: koľko od operátorov a koľko z reklamy?
Máme nejakú predstavu, ale z obchodných dôvodov ju nemôžem prezradiť.

Predpokladám, že je to drahšia záležitosť ako TV Central...
Určite, toto je regulárny celoplošný kanál. A treba naozaj oddelit projekt SlovakSport od TV Central. Sú to dva odlišné projekty. Nehovorím že Central nestojí peniaze - najmä vysielanie cez satelit je drahé - ale toto bude úplne iný obsah a kvalita, na akú sú diváci zvyknutí pri iných športových kanáloch.

Komu bude kanál konkurovať? Z vašich predošlých vyjadrení som pochopil, že má mať iný obsah ako ostatné športové stanice.
Áno, chceme dávať hlavne slovenský šport - basketbal, hádzanú, volejbal, tenis, stolný tenis, florbal, motorizmus. Na tie momentálne inde nie je priestor - keď aj niektoré stanice majú slovenské športy, väčšinou futbal a podobne. My chceme nadviazať na Trojku. Budeme dávať také športy, o ktoré bude záujem aj medzi mediálnymi partnermi. Tiež to nebudeme robiť len pre pekné oči niekoho, ale budeme sa snažiť získať aj reklamných partnerov. Je to komerčný projekt.

Aký bude podiel priamych prenosov, prípadne premiér?
Denne sme schopní spraviť v našej réžii dva prenosy - či už priamy alebo zo záznamu. Gro budú tvoriť športové prenosy. Ďalšou skupinou programov budú dokumenty, medailóny, publicistika. Chystáme i priame vstupy z Londýna, z olympijského domu.

Ktorý šport má byť lákadlom?
Basketbal, volejbal, hádzaná. Ale rokujeme aj s UFA o futbale, aby sme sa dostali k nejakým zápasom Corgoň ligy. Uchádzame sa tiež o práva na kvalifikáciu na MS vo tutbale. Keď ich dostaneme, budeme vysielať aj tie.

Čiže nepôjde len o okrajové záležitosti a lacné alebo nulové práva?
Určite nie. Ale niektoré športy sú vyblokované a nedostaneme sa k nim skôr ako za dva roky. Pri tom, čo je voľné, dáme ponuku a ťažko povedať, či bude najlepšia.

Róbert Greguš

Kto by mohol u vás inzerovať?
Výrobcovia športových odevov, potrieb, možno automobilky. Myslím si, že záber je dosť široký. Aj keď je to športový kanál a šport sledujú zväčša muži, podľa mňa ho takisto pozerá veľa žien. Pokojne tam môže byť reklama na pracie prostriedky.

Budete si reklamu predávať sami?
Zatiaľ máme vlastné oddelenie, ktoré sa snaží robiť prvé kroky najmä v marketingu. Ale ak nám dajú agentúry dobrú ponuku, nebudeme sa brániť spolupráci.

A čo divácky potenciál takéhoto projektu? Okrajové športy, čo išli na Trojke, zvyčajne dosahovali nižšiu sledovanosť...
Čo je to nižšia sledovanosť?

Rádovo nižšia ako napríklad ligový futbal.
Akú sledovanosť má Discovery? A ligový futbal má sledovanosť?

Ten ju u nás nemeria. Vy teda tiež nebudete merať?
IP kábloví operátori vedia, koľko ľudí si nás zapne. Myslím si, že peoplemetre by nám škodili. Lebo my nebudeme šíriť signál len klasicky, ale aj cez internet či mobily - a tie peoplemetre nemerajú. Poškodili by nám tak, ako Trojke. Do peoplemetrov určite nepôjdeme.

S dátami od IPTV operátorov budete pracovať pri predaji reklamy?
Nie, to budú naše údaje. Spravíme si aj prieskum cez agentúru. Budeme postupovať ako x ďalších staníc.

Ľudia z mediálnych agentúr však tvrdia, že bez peoplemetrových dát to pri predaji reklamy nejde...
Budeme sa snažiť reklamu predať. Ak to bude nutné vstúpime do systemu peoplemetrov.

TV Central je na tom z hľadiska príjmov dobre - je tam, kde ste ju chceli mať?
Myslím, že áno. Sme päť rokov na satelite, čo si nemôže hocikto dovoliť z regionálnych televízii.

Ako budete Slovak Sport.TV spočiatku financovať: z vlastných zdrojov, alebo cez úver?
Máme dohody s určitými reklamnými partnermi, ktorí chcú s nami spolupracovať a zdá sa im to zaujímavé. Dohody už sú podpísané.

Kto bude v tíme Slovak Sport.TV?
Projektový manažér Jaro Šišolák, programový riaditeľ Karol Gumán, výrobný riaditeľ a spolumajiteľ Jaro Jánošík, technický riaditeľ a tiež spolumajiteľ Lukáš Greguš.

Koľko ľudí má byť okolo stanice?
S kameramanmi okolo 30.

Bude to spočiatku budované lowcostovo?
Všetko závisí od ponuky a dopytu. Keď nájdeme partnera, ktorý povie, že tu chce mať napríklad KHL a dá nám na to peniaze, budeme rokovať s KHL. Keď nebudeme vedieť predať hokej, načo do toho ísť? Nebránime sa ničomu, ale vieme, koľko je 1 + 1. Ani keď sú práva za nulu, nie je to lowcostové. Už len výroba prenosu stojí 5-6 tisíc eur, to nie je málo.

V akom horizonte vidíte šancu na návratnosť investície? Dlhšie než dva roky?
Keby sa nám to vrátilo za dva roky, sme vysmiati. Do techniky treba stále investovať a my budeme investovať, čo sa len dá. Budeme vysielať komplet našu produkciu v HD. Markíza začala robiť Farmu HD a spravila okolo toho haló, akoby vymysleli zázrak.

Aké má byť to obdobie návratnosti?
Ťažko povedať. Je to investícia a tá bude mať hodnotu. Možno keď sa budeme chcieť dostať k nejakým peniazom, budeme musieť predať časť podielu.

Predpokladáte, že po čase vstúpi do televízie silný partner?
Na svete je všetko na predaj, len treba stanoviť správnu cenu.

Uvažuje prípadne o rozšírení na iné trhy?
Uvažujeme nad rozšírení do Česka, iné krajiny nás nezaujímajú. Česko kvôli jazykovej bariére a faktu, že Skylink je aj tam. Chceme tam šíriť slovenskú verziu, nie českú.

Slovak Sport.TV začína teraz testovať na družici Astra. V júli spustí skúšobné vysielanie a v septembri začne podľa Greguša s ostrou prevádzkou.

Zdroj: Ivan Krasko

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.