Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
12.01.2017, 16:17

Prima Plus predstavila svoje plány na Slovensku

Vysielať bude od 23. januára, do konca roka chce mať 2 percentá podielu z trhu.

Prima Plus predstavila svoje plány na Slovensku
Zdroj: FTV Prima

Martin Cepek, Business Development Director skupiny Prima predstavil novinárom plány a ciele novej stanice Prima Plus. Tá svoje vysielanie na slovenskom trhu spustí už 23. januára. Zaradená bude do platených balíčkov operátorov ako Skylink, Slovak Telekom, Digi Slovakia, UPC, ale aj menších providerov Vares, Kabel Telekom, Santov, SBD Šaľa a Peremedia. Novinkou je tiež zaradenie stanice Prima Plus do ponuky Plustelky, platenej verzie služby terestriálneho vysielania. Medzi silnými operátormi chýba napríklad spoločnosť Orange, Martin Cepek pre Stratégie potvrdil, že s Orange-om sú ešte v jednaní. a verí, že to bude ďalší partner pre vysielanie.  

Cepek zároveň potvrdil, že začatím vysielania stanice Prima Plus dôjde v balíčkoch operátorov k vypnutiu stanice Prima, nie však ďalších staníc skupiny FTV Prima. Ide o jeden z krokov, ktorým sa má vyriešiť nedovolené šírenie českých staníc na území našej republiky.

Obchodne bude stanicu Prima Plus zastupovať skupina JOJ Group. Šéf obchodu JOJ Group Martin Heržo od oficiálneho vstupu Primy na Slovensko očakáva najmä: "legitimitizáciu vysielania českej Primy  u nás, čo  je veľmi dôležitý fakt. Pretože programová ponuka, ktorú budú môcť sledovať bude vysporiadaná z pohľadu licenčných práv. V momente, kedy Prima Plus nahradí momentálne vysielané české kanály, de facto sa stáva aj našou konkurenciou, ale je to pre nás zdravá konkurencia. Tento krok je preto veľmi dôležitý." To, že  sa JOJ Group dohodla so skupinou Prima obchodne, je pre Herža  len vyústením spolupráce, ktorá je už dlhoročná. "Z pohľadu obchodu na trh prinesie nové inventory, ktoré bude merateľné a bude k dispozícii zadávateľom. Zároveň rozšíri ponuku JOJ Group, ktorá je z pohľadu penetrácie zatiaľ najširšia." Martin Cepek v súvislosti s plánmi skupiny hovorí o tom, že do konca roka by na slovenskom trhu chceli získať v celodennom podieli 2 percentá. Prima Plus bude zaradená do píplmetrového merania, kde sa jej výsledky sledovanosti budú vykazovať samostatne.

Dátum spustenia novej televízie na trhu, 23. január, česká Prima prispôsobila dátumu spustenia jarnej programovej štruktúry domovskej stanice Prima. Stanica bude vysielať najskôr 14 hodín denne, neskôr chce čas vysielania rozšíriť. V programovej štruktúre sa objavia obľúbené relácie z českej Primy, vrátane spravodajských relácií. Diváci si na obrazovkách môžu pozrieť seriály: Vinári, Cesty domů, novú kriminálku s Lukášom Vaculíkom Temný kraj, Ohnivý kuře , ale aj zábavné a hobby relácie ako Mňam alebo Prima vareška, Nikdo není dokonalý, Top Star magazín, Vychytávky Ládi Hrušky a známu  Show Jana Krause. V budúcnosti stanica nepopiera, že do programovej štruktúry zaradí aj akvizície.

O tom, že Prima má záujem vstúpiť na náš trh, médiá informovali minulý rok na jeseň. Pripúšťali možnosť, že v terestriálnom vysielaní nahradí odchádzajúceho hráča - televíziu Markíza. Martin Cepek pre Stratégie potvrdil, že Prima bola síce oslovená, ale nikdy neuvažovala, o tom, že na slovenský trh vstúpi prostredníctvom terestriálnej distribúcie ako súčasť bezplatného free to air vysielania. Tých dôvodov je podľa neho niekoľko, ale ten najhlavnejší je, že terestriálne vysielanie je finančne náročné.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.