StoryEditor

Chceme konkurovať kuriérom, v tomto biznise je veľký potenciál

05.10.2022, 15:59
  • Na začiatku bolo vôbec dôležité presvedčiť ľudí dôverovať objednávaniu a zadávaniu údajov do aplikácie.
  • Našou víziou je posunúť aplikáciu do pozície multiaplikácie z hľadiska dopravy a prepravy. Toto je dlhodobý cieľ HOPIN-u. Veď len v tejto chvíli pracujeme minimálne na troch ďalších funkcionalitách.
  • Zo strany zákazníkov nie je požiadavka na ekotaxíky taká urgentná. Paradoxom okrem vysokých vstupných nákladov je aj to, že zákazníci očakávajú skôr nižšiu cenu za jazdu pri elektromobile. A to je ťažko zrealizovateľné.
  • Exkluzivitou sa k nám snažíme dotiahnuť tých najlepších vodičov na trhu a kompenzujeme im to najvýhodnejšími podmienkami a sumou, ktorú si dokážu u nás zarobiť.
  • Hovorí vo veľkom rozhovore pre Stratégie Richard Lőrincz, CEO slovenskej spoločnosti HOPIN, ktorá už pred desaťročím ako prvá priniesla možnosť objednať si odvoz taxíkom cez mobilnú aplikáciu.

Ako hodnotíte aktuálnu situáciu na trhu, na ktorom podnikáte?

Je pozitívna a má stúpajúci trend. Sme milo prekvapení, ako sa po náročnom covidovom období všetko vrátilo do normálu. Nový štandard, ktorý sme počas pandémie očakávali, v zmysle home officeu, a teda obmedzenie osobnej prepravy, sa vo výraznej miere nekoná. Oživenie trhu je viditeľné a môžeme povedať, že sme sa už dostali do predkrízového a predcovidového obdobia. Trh je zatiaľ stabilný, no uvidíme, ako to bude vyzerať z hľadiska energetickej krízy, recesie a vývoja na Ukrajine. To je ťažké odhadnúť.

A ako ste prežili ťažké dva roky pandémie?

Prežili sme, ako sa dalo. Kto pozná naše služby, tak vie, že sme boli viac-menej zameraní na poskytovanie osobnej prepravy taxíkmi. A práve táto služba bola výrazne limitovaná v covidovom období. Preto sme začali diverzifikovať svoje podnikateľské aktivity, aby sme v takýchto časoch vedeli minimalizovať podnikateľské riziká.

Ako konkrétne?

Do aplikácie sme doplnili aj ďalšie služby, ako je mestský kuriér, rozšírili sme náš biznis o predaj cestovných lístkov na MHD v Košiciach a pokračujeme v úspešnom projekte integrovanej dopravy v Banskej Bystrici. A spustili sme, v spolupráci s magistrátom mesta Bratislava, možnosť platiť cez HOPIN aplikáciu za parkovanie. Momentálne sme navyše pred podpisom zmluvy v Českej republike, kde by sme rovnako ponúkali poskytovanie aplikácie Hopin pre českého partnera a veľmi intenzívne rozvíjame projekt white label taxi aplikácie, kde v priebehu pár mesiacov budeme otvárať spoluprácu na Blízkom východe a v Afrike.

Zaujali ma tie aktivity na Blízkom východe a v Afrike.

image

Richarda Lorincz

Konkrétne krajiny zatiaľ spomínať nebudem, ale obchodným partnerom sme dali možnosť využívať našu aplikáciu na ich trhoch. Rozhodli sme sa nevstupovať tam ako naša vlastná entita, ale ako technologický partner. Dohodli sme sa s nimi na ekonomickom modeli, ktorý je rovnako výhodný pre nich, ako aj pre nás. Poskytujeme im administratívne a programátorské služby, majú k dispozícii všetky funkcionality našej aplikácie a pod vlastným menom si riadia svoj taxi biznis. Aj toto je typ spolupráce, ktorým sa postupne uberáme.

Skúsme sa pozrieť na predikciu. Ako vidíte trh s taxislužbami o päť či desať rokov?

Taký turbulentný trh je ťažké odhadnúť a povedať, čo bude. No myslím si, že rast bude dramatický. V blízkej budúcnosti pravdepodobne dôjde k výraznejšiemu prechodu na elektromobilitu, pričom vysoká obstarávacia cena takéhoto auta dosť výrazne obmedzí jeho vlastnenie. Myslím si teda, že bude čoraz viac ľudí, ktorí budú potrebovať zabezpečiť mobilitu, či už v rámci mesta alebo mimo neho a budú teda vyhľadávať alternatívne formy prepravy. Určite bude väčší tlak na ekológiu, keďže Európska únia tlačí na celkové obmedzenie fosílnych palív. Do päť či desať rokov bude...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 06:26