V mesiacoch apríl, máj a jún 2009 Budiš prispeje z každej predanej fľaše perlivej a jemne perlivej minerálnej vody Budiš v 1,5 balení, označenej symbolom kampane „1 fľaša = voda pre 2 deti v Afrike“ a logom UNICEF na projekt v Guinea Bissau.
Zabezpečiť trvalý prístup k čistej pitnej vode rodinám v Guinea Bissau a prispieť k zníženiu detskej úmrtnosti pomôže aj minerálna voda Budiš, ktorá podporí projekt UNICEF zameraný na rozvoj raného detstva a zdravého štartu do života u detí v Guinea Bissau.
Spolupráca s Budiš umožní UNICEF inštalovať osem veľkokapacitných zásobníkov na zachytávanie čistej dažďovej vody a rekonštrukciu pätnástich rodinných studní vo vidieckych oblastiach v Guinei Bissau. Budiš kompletne pokryje nákup materiálov, logistiku a dopravu, animátorov, monitoring prác, administratívne a ďalšie náklady potrebné na výstavbu, inštaláciu a rekonštrukciu ôsmych veľkokapacitných zásobníkov na dažďovú vodu a pätnástich rodinných studní.
Cieľom projektu, ktorý Budiš podporí, je zabezpečiť prístup k trvalému zdroju pitnej vody vo vidieckych oblastiach Guinea Bissau a tiež zvýšiť povedomie a záujem domácností o sanitačné zariadenia a o správne hygienické návyky.
Viac ako 40 percent obyvateľov Guinea Bissau nemá trvalý prístup k čistej pitnej vode. Situácia je vážna najmä na vidieku, kde v niektorých regiónoch prekračuje počet ľudí bez prístupu k nezávadnej vode až 52 percent populácie, čo sa odráža aj na zdraví obyvateľov, najmä detí. Pitie nekvalitnej vody so sebou prináša vážne hnačkové či črevné ochorenia, súvisí s cholerou a ďalšími chorobami a jasne reflektuje prípady úmrtí detí do päť rokov. Republike Guinea Bissau pritom patrí piata priečka v úmrtnosti detí do päť rokov spomedzi všetkých krajín sveta .
Podpora značky Budiš pri realizácii projektu UNICEF v Guinea Bissau pomôže výrazne znížiť následky, ktoré so sebou prináša zlá kvalita vody, slabá sanitácia a nedostatočná hygiena, najmä u žien a dievčat. „Značka Budiš dlhodobo „s chuťou pomáha“ – je to tradícia našej firemnej a značkovej filantropie. Sila a výnimočnosť domácej značky nám umožňuje aj cezhraničnú pomoc, a to prostredníctvom spolupráce a s garanciou silného a dôveryhodného partnera, akým UNICEF nepochybne je. Dobre pripravený konkrétny projekt a značke Budiš najprirodzenejšia forma pomoci – voda, sú zárukou toho, že pomoc príde adresátom, ktorí sú na ňu najviac odkázaní – deťom. Je pre nás veľkou výzvou spolupracovať s organizáciou UNICEF a verím, že spoluprácou so značkou Budiš získal UNICEF rovnako silného partnera,“ povedal Ing. Patrik Purgiňa, marketingový riaditeľ, Budiš.
Projekty UNICEF v Guinea Bissau v oblasti pitnej vody, sanitácie a hygieny realizuje UNICEF od roku 2002 v rámci programu zdravia a výživy.
Aktuálny projekt je podporený kampaňou z dielne agentúry MUW Saatchi & Saatchi.
TV spot kampane Budiš pre UNICEF
Vizitka kampane:
Creative Director: Rasťo Michalik
Copywriter: Jozef Chmel
Art Director: Alexis Blanco
Režisér: Tomáš Závarský
Fotograf: Alex Hajdu
Produkcia: Hitchhiker Films
V miestach predaja bude projekt komunikovaný aj formou špeciálnych stojanov Budiš a tiež plagátov, resp. obrandovaných ostrovčekov. TESCO Stores SR je hlavným obchodným partnerom kampane, avšak minerálne vody Budiš so špeciálnou etiketou budú dostupné aj v sieťach LIDL, Billa, Carrefour ...
Kúpou 1,5 l Budiš perlivej a jemne perlivej minerálnej vody s takouto špeciálnou etiketou podporí projekt každý spotrebiteľ.
Zdroj: UNICEF

