Úlohou Zuzany Szabóovej v Zaraguze digital je celý deň rozdávať úsmev.
S: Happiness manager – trochu netradičná pozícia. O čo vlastne ide?
O rozdávanie šťastia, celý deň chodím po agentúre a usmievam sa, ak náhodou nie, strhávajú mi to z výplaty. Je to spojenie HR managera s ohľadom na firemnú kultúru Zaraguzy a traffic managera. Vytváram svojim kolegom priestor a čas na radostitvorné aktivity ako narodeninové oslavy, chaty, párty, nakupujem im darčeky, vymýšľam témy v akom duchu sa bude niesť oslava a prekvapenia pre oslávencov. Tá horšia, alebo menej príťažlivá strana traffic pozostáva z optimalizácii procesov v agentúre, prideľovanie prác na kreatíve a developmente, aby bol každý rovnomerne vyťažený a všetko fungovalo ako má a tiež plánovanie projektov a ich vyhodnocovanie.
S: Ako a kedy vznikla potreba mať takúto pozíciu?
Keď sa Zaraguza rozrástla, bolo nevyhnutné zaviesť určitý systém fungovania, keďže digitál je veľmi špecifický náväznosťou a previazanosťou jednotlivých krokov. Ak sa ktorýkoľvek krok naruší, nastáva problém, ktorý ovplyvní aj ostatné projekty. Je preto dôležité efektívne riadiť jednotlivé úlohy. A keďže práce je veľa, treba mať aj nejaké milé prekvapenia na odreagovanie sa a spríjemnenie atmosféry. Napríklad organizovať prednášky nielen o reklame, ale o tom, čo kolegov zaujíma, minulý týždeň nám robil kolega, ktorý je architekt, prednášku o praktickom zariaďovaní obytných priestorov.
S: Čo je vašou úlohou, aké sú vaše kompetencie?
Mojou úlohou je zabezpečiť čo možno najbezproblémovejšie fungovanie projektov z hľadiska plánovania a efektivity. Rovnomerné prácovné vyťaženie kolegov, aby netrávili v práci aj svoj osobný čas. Všímať si ich aktuálne rozpoloženie, či ich netrápi niečo, čo sa dá ovplyvniť, aby boli spokojnejší. Rozprávam sa s ľuďmi, pýtam sa ich na veci, s ktorými nie sú spokojní a snažím sa ich problémy riešiť s vedením agentúry.
S: Kedy najčastejšie nastupuje vaša rola? Kedy v akých situáciách ste najviac potrebná?
Pri priraďovaní jednotlivých „jobov“, plánovaní projektov a riešení procesných problémov, ktoré nastanú. A keď má niekto narodeniny, alebo je viditeľne nespokojný, prepracovaný, frustrovaný. Zaraguza je unikátna vo svojej firemnej kultúre a priateľskej atmosfére, ktorú sa snažím v maximálnej miere rozvíjať.
S: Ako vyzerá váš deň?
Prezriem si v našom interne vyvinutom systéme aktuálne úlohy pre každého človeka, idem sa informovať, v akom sú stave, či sa spravilo všetko, čo bolo na daný deň a človeka naplánované a na základe toho riešim problémy, ktoré nastali, prispôsobujem workflow a plánujem ďalšie úlohy. Participujem na plánovaní procesu výroby a tvorby projektov pre našich klientov, zúčastňujem sa meetingov a popritom všetkom rozdávam radosť a šťastie. Môj deň je vlastne veľmi variabilný.
S: Aké vlastnosti musí mať človek na vašej pozícii?
V prvom rade musí mať rád ľudí, pretože s nimi denne rieši ich úlohy a mať trochu psychologické nadanie, nie je jedno akým štýlom ľuďom podáte čo majú robiť, každý je individualita a tak k nemu treba aj pristupovať. Vedieť zistiť aké sú ich záujmy, čo majú radi, aby dostali to, čo ich poteší. Musí vedieť analyticky a logicky rozmýšľať, to sa pri plánovaní zíde a v neposlednom rade musí mať dobrú pamäť.
S: Rozhodujete aj o výbere nových ľudí do tímu?
Pri prijímaní nových ľudí sa z času na čas objavím na pohovoroch aj ja, ak je to potrebné. V tom prípadne fungujem ako poradný orgán, ale konečné rozhodnutie nie je na mne. Jednou z mojich úloh je zostavovať tímy, vyberať ľudí na jednotlivé projekty a úlohy. Preto sa musím oboznámiť s jeho štýlom práce. Keďže s každým jedným človekom si denne prechádzam úlohy, na ktorých pracuje, od account managerov mám feedback, ako boli klienti spokojní, mám prehľad, kto je v čom dobrý a kto sa na aký projekt hodí.
S: Ľudia, s ktorými pracujete, vás potom majú v podstate vždy radi...
Vzhľadom na časť práce „traffica“ to nie je asi vždy tak, ale dokážem oceniť ich prácu, lebo každý z nich je nadaný v tej oblasti, ktorú robí a to je základ. Ja ich mám rada.
Zdroj: er.

