25.11.2013, 17:16

Poznáme víťazov Epica Awards 2013

Epica d’Or (grand prix) získali tento rok agentúry z Dánska, Namíbie, Tuniska a Turecka. Pozrite si víťazné kampane.

Poznáme víťazov Epica Awards 2013

Najvyššie ocenenia súťaže Epica Awards 2013 sú vyhlásené, Epica d’Or (grand prix) získali agentúry z Dánska, Namíbie, Tuniska a Turecka. Pozrite si víťazné kampane.

 

„Press grand prix“ vyhrala namíbijská agentúra Advantage Y&R so svojou prácou pre Land Rover Defender s názvom „The Bookshelf“. Vizuál kampane ukazuje cestopisné knihy a suveníry z dobrodružných ciest, ktoré sú na polici naaranžované do tvaru auta.

 

Dánska agentúra &Co. získala grand prix v kategórii Film za svoju kampaň “Made From Cool” pre módnu značku  Jack & Jones, v ktorej účinkuje herec Christopher Walken ako tajomný krajčír s nadprirodzenými schopnosťami. Jednotlivé spoty kampane zrežíroval Martin Werner. Porota súťaže ocenila hercovo umenie, ako aj atmosféru kampane s využitím „neblahej predtuchy“ – prvky zriedkavo spájané s módnou reklamou.

(Video so všetkými piatimi spotmi kampane nájdete pod správou.)

 

Havas Worldwide Turkey je turecká agentúra, ktorá získala ocenenie Epica d’Or za outdoorový vizuál pre Açik Radio s názvom “Music of the People”. Nostalgický obrázok znázorňuje siluety chodcov na prechádzke, pričom v pozadí vidno železné zábradlie, vďaka čomu tvoria spolu akoby noty v notovej osnove. Ide o fotomontáž fotografie, ktorú v roku 1952 vytvoril Harold Feinstein. Autor fotografie súhlasil s jej použitím v kampani po tom, čo bol kontaktovaný samotným zadávateľom reklamy - stanicou Açik Radio.

 

Interaktívnu grand prix vyhrala agentúra Memac Ogilvy Label Tunisia za svoju aplikáciu pre futbalový klub C.S. Hammam-Lif s názvom  “Mobilizing the 12th Man”. Po nepokojoch Arabskej jari boli z bezpečnostných dôvodov v Tunisku zakázané verejné zhromaždenia. Aj štadióny zostali prázdne, a tak futbalový klub stratil kontakt so svojimi fanúšikmi. Agentúra preto vytvorila aplikáciu, ktorá umožnila používateľom odosielať umelé zvuky a "prejavy fandenia", spevy a potlesk prostredníctvom smatfónov. Tieto zvuky boli naživo vysielané počas zápasu na štadióne cez obrovské reproduktory. Fanúšikovia tak mohli podporovať svoj tím v priamom prenose z domu a tuniský klub rozhodujúci zápas v sezóne vyhral.

(Video s case study víťaznej interaktívnej kampane nájdete pod správou.)

 

 

Čo sa týka výkonu jednotlivých agentúrnych sietí, Leo Burnett tento rok v rámci Epica Awards vedie zlatú horúčku s 9 zlatými oceneniami, nasledovaná Y&R s 8 a Havas Worldwide so 6 zlatami. Strieborní a bronzoví víťazi budú vyhlásení v stredu 27. novembra.

(Kompletný zoznam zlatých ocenení je zverejnený na stránke súťaže. Výsledky komentované porotou či ocenenými agentúrami sa dočítate aj v decembrových Stratégiách.)

 

Epica Awards, založená pred 27 rokmi, je jediná celosvetová kreatívna súťaž, ktorej porota je tvorená výhradne novinármi z marketingovej a komunikačnej oblasti. Tohtoročného porotcovania sa priamo v Paríži zúčastnili aj Stratégie.

 

 

http://youtu.be/EKE-GnSOYi4

http://youtu.be/7I19UQP-26Q

Zdroj: mia

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.