18.02.2014, 14:26

Koľko Slovákov denne pozerá televíziu? Skoro každý

Výsledky prieskumu: aká je na Slovensku sledovanosť televízie, počúvanosť rádií a čítanosť novín a časopisov.

Koľko Slovákov denne pozerá televíziu? Skoro každý

Spomedzi klasických médií je televízia stále najsilnejšia televízia. V druhom polroku 2013 mala denný dosah na takmer 9 z 10 ľudí. Vyplýva to z národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle - TGI.

Sledovanosť všetkých televízií bola na Slovensku v 3. a 4. kvartáli 2013 presne 89 %: toľko opýtaných povedalo, že "včera" si zaplo niektorú z televíznych staníc. Druhým najúspešnejším spomedzi klasických médií je rozhlas s 69-percentným dosahom. Aspoň raz za týždeň si rozhlas vypočuje 91 % Slovákov.

Dosah jednotlivých médií na Slovensku
(priemer za 3. a 4. kvartál 2013, zdroj: Median SK, MML-TGI)

89 % Televízia (sumárna sledovanosť všetkých televízií, parameter "sledoval včera"

69 % Rádio (počúval včera)

50 % Mesačníky (čítal posledné vydanie)

44 % Týždenníky (čítal posledné vydanie)

34 % Denníky (čítal posledné vydanie)

18 % Dvojtýždenníky (čítal posledné vydanie)

Televízia napriek nástupu digitálnych médií na Slovensku zatiaľ neklesá a už niekoľko rokov si drží približne 90-percentný denný dosah. Stabilné je tiež rádio pohybujúce sa dlhodobo okolo 70 % a mesačníky s 50 %. Denníky a týždenníky stratili za posledných päť rokov približne desať percentných bodov. Dvojtýždenníky sú najmä vďaka programových časopisom stabilizované, avšak ich dosah je najnižší a neprekračuje 20 %.

Historický vývoj jednotlivých mediatypov

Podrobné výsledky prieskumu MML-TGI nájdete vo februárových Stratégiách, ktoré vyjdú čoskoro.

 

zdroj dát: Median SK, MML-TGI

Zdroj: Ivan Krasko

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.