StoryEditor

Toto sú najvplyvnejší slovenskí influenceri na Twitteri

21.12.2015, 15:55
Sú na Twitteri a sledujú ich tisícky ľudí. Pozrite si výber najúspešnejších influencerov u nás.

Twitter, o ktorom sa často hovorí, že sa doťahuje na Facebook, nemusí byť ešte na zahodenie. Niektorým ľuďom sa tu pekne darí budovať si svoju meno. Pozrel som sa na to, ktorí Slováci sú na Twitteri najobľúbenejší a čím si získali priazeň. Niekedy o veľkosti hoci tisíc followerov. 

Rozdeliť by sme mohli influencerov na dve skupiny – na tých, pre ktorých je konto na Twitteri len jedným z mnohých komunikačných nástrojov a tých, pre ktorých je to primárny komunikačný nástroj v rámci sociálnych sietí. Drvivá väčšina influencerov je v tej prvej skupine. Pripraviť content na Twitteri pre nich znamená skrátiť text z Facebooku (alebo Instagramu) na 140 znakov. Napriek tomu pri nich ale nemôžeme hovoriť o copy-paste systéme. To preto, že ich kontent na Twitteri je predsa len unikátny, a to zásluhou retweetov z kanálov, ktoré oni na rozdiel od ich followerov pravidelne sledujú a prinášajú z nich to najzaujímavejšie.  

1. Tomáš Bella

spoluzakladateľ a šéf online sekcie Denníka N

Bella má na Twitteri viac ako 4 200 followerov a z tohto hľadiska patrí jeho kanál k najsledovanejším na Slovensku. Vystupujúci na Twitteri pod meno @kvasinka, je známy obrovským všeobecným prehľadom, prinášaním postrehov k aktuálnym témam a v neposlednom rade vtipnými komentármi, či už vlastnými alebo prevzatými. Dominantnými sú témy z prostredia médií a politiky, čo je vzhľadom na jeho profesiu logické.

 

 

2. Michal Truban

zakladateľ 

Websupport

Podobným spôsobom ako Tomáš Bella funguje na Twitteri aj Michal Truban, ktorý  si na Twitteri zabudol aktualizovať svoj profil, a tak tam stále figuruje ako CEO spoločnosti Websupport.sk (Websupport má nového CEO). Vyše 5 600 followerov tam v ostatnom čase kŕmi najmä článkami a postrehmi ohľadom projektu slovensko.digital. Doplňuje ich aj klasickým obsahom – citátmi, tipmi na knihy alebo radami ohľadom stravovania a športových aktivít, čo súvisí s tým, že sa vo voľnom čase aktívne venuje triatlonu. 

 

 

3. Peter Handzuš 

foodblogger

Foodblogger a someliér Peter Handzuš, ktorý má na Twitteri vyše 3 600 followerov, sa od spomenutej dvojice odlišuje tým, že tweetuje v angličtine, a aj jeho fanúšikovská základňa je viac medzinárodná ako slovenská. Dominantnou témou je víno a jeho výroba, pričom tweety často dopĺňa peknými fotkami, čo na Twitteri nie je úplne zvykom. Oproti dvojici Bella-Truban sa odlišuje aj frekvenciou tweetovania, ktorá je výrazne vyššia. Napríklad v stredu 9. decembra vypostoval až 13 tweetov.

 

 

4. Veronika Pizano

marketingová konzultantka

Veronika Pizano patrí do skupiny influencerov, ktorí síce pôsobia aj na Facebooku (veď kto by tam nemal svoj profil), no ich primárnym kanálom je Twitter, kde publikujú unikátny obsah. Pizano si pri tweetovaní zvolila kombináciu angličtiny a slovenčiny a kombináciu rôznorodých tém, ktoré sa dajú zhrnúť pod slovíčko spoločenské. Od februára 2010 prispela na Twitteri už viac ako 8 600 tweetmi a v súčasnosti ju sleduje cez 2 400 followerov.  

 

 

5. Peter Gažík

CEO

O2

Podobne ako Veronika Pizano na to ide aj CEO O2 Slovakia Peter Gažík, ktorý si Twitter len nedávno vybral ako svoj hlavný komunikačný kanál a už po pár mesiacoch prekonal prvú päťstovku followerov. Gažík pravidelne postuje články z oblasti technológických inovácií, s obľubou tweetuje o startupoch a všíma si fér vecí vo svojom okolí a pridáva hashtag #nikdyneprestaneme, čo je v súlade s línou spoločnosti, ktorú riadi. Doplnkom sú v jeho prípade posty z prostredia O2, ku ktorým zvykne pridávať aj vtipné fotky.  

Či už ide o influencerov z prvej alebo druhej skupiny, to, čo Twitter odlišuje od Facebooku je relevancia fanúšikovskej (followerovskej) základne.  Kým na Facebooku je dnes takmer každý, na Twitteri sa v rámci Slovenska združuje špecifická skupina ľudí. Ide najmä o užívateľov, pre ktorých je sociálna sieť a obsah na nej publikovaný zdrojom inšpirácie vo vlastnej práci, a naopak, radi sami inšpirujú, prípadne upozorňujú na veci, ktoré nie sú v poriadku. Rozhodne sa vám na Twitteri nestane, že uvidíte honbu za favorites (lajkami) a komentármi.

Mať 500 followerov na Twitteri tak môže byť niekedy viac ako mať niekoľkonásobne viac fanúšikov na Facebooku. Okrem toho, že na Twitteri sa váš príspevok zobrazí všetkým a na Facebooku len zlomku z vašej fanúšikovskej základne, je váš obsah viditeľný pre relevantnejšiu cieľovku.

A mimochodom, ak si myslíte, že byť na Twitteri má zmysel, len ak máte staršiu cieľovku, nie je to pravda. Stačí sa pozrieť na Twitter konto kráľa  všetkých sociálnych sietí od Ašu po Sobrance – GoGoMana. Na Twitteri kŕmi svojim obsahom neuveriteľných 135-tisíc ľudí, čo znamená, že ak sú odhady počtu užívateľov tejto sociálnej sieti u nás a v Česku presné (cca 300-tisíc užívateľov), sleduje ho takmer každý druhý Čech alebo Slovák na Twitteri.  

 

 

Zdroj: Ján Papáč, social media manager, Triad Advertising

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 13:04