Spotify
StoryEditor

Testovali sme Spotify, hudobnú službu prichádzajúcu na Slovensko

15.11.2013, 16:20
Služba, ktorá celosvetovo mení hudobný trh, prichádza aj k nám. Stratégie ju testovali a zhodnotili.

Hudobná online streamovacia služba Spotify prichádza na Slovensko, ako sme už informovali.

Stratégie Spotify otestovali. K dispozícii máme bezplatnú verziu určenú pre USA.

Ako Spotify funguje

Spotify ponúka niekoľko balíkov. Ten základný je bezplatný, má však zopár obmedzení: musíte strpieť občasnú reklamu a Spotify vám pôjde iba na stolových počítačoch a notebookoch. Platia tiež isté časové obmedzenia, koľko hodín mesačne môžete Spotify využívať - v závislosti od lokality a toho, ako dlho máte na Spotify konto. Ak chcete používať Spotify aj na mobilných zariadeniach, musíte platiť za prémiový balík 9,99 dolárov mesačne. Spotify tak budete mať na mobiloch či tabletoch, bez reklám, s podporou počúvania offline a pri vyššej streamovacej rýchlosti.

Hlavné výhody

- najnovšia hudba, komplet albumy zadarmo: So Spotify nie je problém vypočuť si nový album Lady Gaga, The Wanted či Katy Perry. Sú tu všetky v plnej verzii

- minimum reklamy: Množstvo reklamy nás neobťažovalo. Bola nevtieravá, s rovnakou hlasitosťou ako prúd hudby

- "vyladené" tematické rádiá: Spotify má dokonale prepracovaný systém streamovania. Klasikou, ktorú majú azda všetci, sú žánrové rádiá: pop, soul, rock apod. Spotify však ponúka i rádiá založené na interpretoch. Fanúšikovia napríklad The Wanted si môžu pustiť rádio založené na tejto skupine a počúvať podobných interpretov. Funguje to nadpriemerne dobre, Spotify sa triafa. Piesní, ktoré by ste preskočili, bude minimum. Spotify má dobrý recommendation systém

- Spotify je social: sociálne prvky na Spotify sú prepracované. Môžete followovať vašich obľúbených interpretov, dávať palec hore hudbe, ktorá sa vám páči, sledovať priateľov a inšpirovať sa tým, čo ponúkajú oni, zdieľať váš hudobný vkus na sociálnych sieťach... Sociálne prvky sú na Spotify mimoriadne výrazné a efektívne

- lepšia technická kvalita ako obdobné služby iTunes Radio alebo Pandora

Nevýhody

- hudba nikdy nebude vaša: Kým iTunes je dobre prepojený na obchod, toto Spotify chýba. Hudbu môžete iba počúvať a ak si chcete niektorú pieseň alebo album kúpiť, máte smolu. Pre prémiových predplatiteľov ponúka Spotify možnosť "offline" počúvania - vyberiete si playlist a môžete ho do 30 dní počúvať aj bez pripojenia na internet. Hudbu však nebudete vlastniť

- bez mobilov: Ako sme už spomínali, pokiaľ nebudete platiť, Spotify nemôžete využívať na mobiloch ani tabletoch

- vysoká cena za prémiový balík: platiť 9,99 dolárov je relatívne veľa a ak ďalší mesiac nezaplatíte, nezostane vám nič. Stojí za zváženie, či si namiesto toho radšej nekúpiť hudbu inde

- nie všetka hudba: Spotify síce má v USA zmluvy s veľkými americkými vydavateľmi, jeho ponuka však samozrejme nie je stopercentná

Záver Stratégií

Alfa a omega úspechu Spotify na Slovensku bude šírka hudobného záberu. Práve to, že cez túto službu môžete počúvať tých najsilnejších interpretov súčasnosti, ju robí atraktívnou. Ak na Slovensku ponúkne iba "odvar" a neatraktívnu ponuku, pohorí. Môžeme počítať s lokálnymi obmedzeniami, ale Spotify zatiaľ neuviedol, aké veľké budú. V prípade, že bude záber široký, zmení Spotify hudobný trh tak, ako všade inde. Aj bezplatná verzia má totiž stále ako produkt potenciál.

 

Upozornenie: Stratégie zrealizovali nezávislé testovanie služby Spotify. Nijako sme nespolupracovali s agentúrou Hill + Knowlton Strategies, ktorá Spotify zastupuje a údajne ponúka službu na testovanie médiám. Stratégie mali legálny prístup k americkej verzii Spotify, vychádzajúci z geografických podmienok redakcie.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. december 2025 02:46