StoryEditor

Kofola vstupuje do značiek Budiš, Gemerka, Šofocola a ďalších

22.06.2015, 10:10
Kofola vstupuje do Water Holdingu a dostane sa tak k ďalším nealko značkám. (aktualizované)

Kofola vstupuje do Water Holdingu. Asi najznámejšie z portfólia tejto spoločnosti sú značky Budiš, Fatra, Zlatá studňa, Gemerka či Šofocola.

Ako informovala agentúra PR Clinic, Kofola sa stane vlastníkom akcií spoločnosti WAD Group, ktorá je 40-percentným vlastníkom akciovky Water Holding. Tá vlastní spoločnosti Slovenské pramene a žriedla, a.s., Stredoslovenské žriedla, a.s. a Zlatá studňa, s.r.o.

„Sme radi, že pôvodný majiteľ spoločnosti WAD Group, manželia Šofrankovci, vybrali za svojho nástupcu Kofolu ako skúseného domáceho strategického investora,“ povedal generálny riaditeľ spoločnosti Kofola Jannis Samaras.

Ako sa uvádza v informácii pre médiá, Kofola bude v spolupráci s ostatnými akcionármi Water Holdingu v ďalšom kroku spoluvytvárať stratégiu nielen pre slovenský trh.

Väčšinoví akcionári Water Holding priebežne rokovali s Kofola, a.s. o jej plánoch prevziať spoločnosť WAD Group, a.s., ktorá je minoritným akcionárom Water Holding. Prípadný ústup do minority väčšinoví akcionári Water Holding neplánujú. Vstup Kofola, a.s. do Water Holding vnímajú väčšinoví akcionári firmy ako príležitosť hľadať a vytvárať príležitosti pre synergické efekty na trhu nealkoholických nápojov,“ uvádza v stanovisku, ktoré médiám poskytla agentúra Dynamic Relations. „Naším bývalým obchodným partnerom z firmy WAD Group ďakujeme za doterajšiu spoluprácu a želáme úspech v ďalšom podnikaní. V spojení s našimi novými obchodnými partnermi zároveň vidíme veľké príležitosti pre rozvoj nášho podnikania,“ uviedla vo svojom stanovisku spoločnosť Water Holding, a.s.

 

Aktualizácia:

Jaroslava Musilová, PR manažérka Kofola ČeskoSlovensko odpovedá na doplňujúce otázky Stratégií.

S: Čo bolo hlavným motivátorom spoločnosti Kofola, expandovať na našom trhu a vstúpiť do spoločnosti Water Holding, ktorá zastrešuje ďalšie značky nealko nápojov?

Spoločnosť Kofola priebežne monitoruje trh a vyhodnocuje akvizičné príležitosti. Tým, že vstupujeme do WAD Group, získavame podiel na spoločnosti WATER HOLDING, čo je spoločnosť s veľkým potenciálom. WATER HOLDING má vo svojom portfóliu tuzemskú minerálnu vodu, ktorá v portfóliu spoločnosti Kofola dlhodobo chýbala.

S: Ako nová zmluva ovplyvní podiel spoločnosti Kofola na slovenskom trhu nealko nápojov?

V súčasnej dobe túto skutočnosť nemôžeme komentovať, pretože celá akvizícia je predmetom konania na Protimonopolnom úrade Slovenskej republiky.

S: Už od budúceho roka sa plánujete podieľať na tvorbe stratégie značiek, aké sú vaše priority? Do akej miery ovplyvní aktuálna zmluva existujúce portfólio spoločnosti Kofola? Kofola vstupuje do konkurenčných značiek. Aký bude ich osud?

Spoločnosť Kofola sa v tejto chvíli plne sústredí na dokončenie transakcie a naplnenie odkladacích podmienok. Po prevzatí budeme v spolupráci s ostatnými akcionármi WATER HOLDING-u pracovať na spoluvytváraní stratégie, a to nielen pre slovenský trh.

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: red

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
28. apríl 2024 02:15