Hlavným cieľom aktuálne kampane obchodného reťazca Billa je ukázať, že aj v predajniach Billa sa dá nakupovať za diskontné ceny, a to kúpou výrobkov značky Clever. „Prostredníctvom kampane chceme začať meniť cenové vnímanie Billy, ktorá je vnímaná ako príliš drahá alebo len pre prémiovú cieľovú skupinu. Nechceli sme však použiť klasickú ofenzívnu cenovú komunikáciu, ale rozhodli sme sa pracovať najmä s aspektom sympatie,“ približuje Denisa Pernicová, hovorkyňa BILLA Slovensko.
V kampani je z „postavičiek“ jogurtov a mlieka odčítateľné porovnanie s reťazcami Lidl a Kaufland. Ako sa chce Billa voči konkurencii vymedziť? „Nešlo nám o vymedzovanie sa voči konkurencii. Chceli sme zákazníkom ukázať, že Billa má široký sortiment kvalitných diskontných výrobkov dennej potreby (viac ako 240) za rovnako nízke ceny ako diskontné reťazce,“ dodáva Denisa Pernicová.
Vizitka kampane
Názov: CLEVER
Timing kampane: január – marec 2016
Agentúra: MARK4AGENCY
Creative Director: Zuzana Truplová
Art Director: Maroš Baláž
Copywriter: Michal Oberman / Zuzana Truplová
Produkcia: LINIA RPR
Mediálna agentúra: Unimedia
S podobnou, i keď oveľa nápadnejšou kampaňou, prišiel v roku 2009 operátor Telefónica O2, keď sa vo svojich kampaniach porovnával s konkukrenciou. Na svojich vizuáloch a televíznych spotoch výrazne používa korporátne farby konkurencie. V spotoch ste mohli vidieť ružové tenisky či oranžové dresy športovcov. Billboardy pripomínali odtrhnutý papier, väčšia plocha používala korporátnu modrú farbu Telefónici, zvyšná plocha bola vo farbe konkurencie. Claim hovoril: Vyskúšajte už niečo iné. Sťažnosťami na reklamu sa v tom čase zaoberala aj Rada pre reklamu, ktorá v tomto prípade rozhodla, že ide o neetickú reklamu. Rada pre reklamu ako etický orgán má však na Slovensku "iba" odporúčací charakter, jej rozhodnutie preto pre operátora nie je záväzné. Telefónica billboardy nestiahla, na čo Orange ako konkurencia zareagoval žalobou na súd. Súd žalobu zamietol.
Zdroj: rm