Príjmy z inzercie spoločnosti Zoznam, s.r.o. prevádzkovateľa rovnomenného internetového portálu www.zoznam.sk dosiahli od januára do júna 2002
10,729 099 Sk, čo predstavuje v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka viac ako 100% nárast.
Príjmy z inzercie spoločnosti Zoznam, s.r.o. prevádzkovateľa rovnomenného internetového portálu www.zoznam.sk dosiahli od januára do júna 2002
10,729 099 Sk, čo predstavuje v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka viac ako 100% nárast.
Aj napriek momentálnej absencií kvalifikovaných odhadov preinvestovaných finančných prostriedkov v internetovom prostredí sa počas uplynulého roka hovorilo o sume v rozmedzí 35- 40 mil. Sk. Ich objem by nemali počas roka 2002 podľa kvalifikovaných kalkulácií pravdepodobne prekročiť hranicu 70 miliónov Sk.
Podľa týchto kalkulácií možno podľa slov Romana Fratriča, sales and marketing directora Zoznamu povedať, že portálu sa podarilo za prvý polrok 2002 pritiahnuť viac ako 30% všetkých finančných prostriedkov investovaných do internetovej reklamy na Slovensku.
Aj napriek tomu, že rast výdavkov na on-line reklamu zaznamenal rast, i napriek tomu nepresahujú výdavky internetovú reklamu ani jedno percento z celkových výdavkov.
Na túto skutočnosť poukazuje i riaditeľ a konateľ spoločnosti Zoznam Lukáš Alner, podľa ktorého internet predstavuje jeden z najefektívnejších nástrojov marketingovej komunikácie vôbec, napriek tomu výdaje do tohto segmentu predstavujú ešte stále len nepatrný zlomok v mediaplánoch jednotlivých spoločností. Za čiastočný úspech je dnes už možné považovať aspoň to, že sa internetová reklama začína plánovať a realizovať skutočne profesionálne. Spoločným cieľom všetkých, ktorí sa na slovenskom internetovom trhu pohybujeme, však musí byť dosiahnutie aspoň 2 – 3% podielu z celkových výdajov na reklamu tak, ako je to bežné inde vo svete.
Zdroj: Marína Gajdošíková, Stratégie