St. Nicolaus vybral vína od slovenských vinárov a dal im spoločnú značku Slovenské vinice.
Značka Slovenské vinice je novou značkou v portfóliu spoločnosti St. Nicolaus. Ponúka sedem vín z troch vinohradníckych oblasti Slovenska - z malokarpatskej, južnoslovenskej a stredoslovenskej. O dôvodoch vstupu do segmentu vín hovorí Mikuláš Šranko, marketingový riaditeľ spoločnosti St. Nicolaus: „Naša spoločnosť za ostatných desať rokov predala niekoľko miliónov litrov dovozového vína. Poznáme spotrebiteľa, disponujeme veľkým množstvom dát z trhu, ktoré hovoria o tom, že spotreba tichých vín rastie. Samotní spotrebitelia čoraz viac preferujú domáce produkty od slovenských výrobcov a dodávateľov, pričom hľadajú poctivé a kvalitné výrobky. Až 51,6 % spotreby vína tvorí domáca produkcia. A všetky tieto trendy reflektuje naša nová značka Slovenské vinice, v ktorej vidíme veľký potenciál a predpokladáme jej úspech.“
„Samotný koncept sme testovali na pravidelných konzumentoch vína a získali sme zaujímavé výsledky. Viac ako 80 % respondentov hodnotí koncept ako zaujímavý – oceňujú najmä podporu slovenských producentov či odbornosť výberu. Rovnako 80 % spotrebiteľov prejavilo záujem kúpiť si produkt našej značky. Koncept Slovenské vinice ponúka pod jednou značkou možnosť ochutnať vína z rôznych vinohradníckych oblastí Slovenska a od rôznych vinárov, a zároveň ponúka domácu kvalitu za dostupnú cenu,“ dodáva Marcel Malý, brand manažér spoločnosti St. Nicolaus. A ako dodáva, od vzniku myšlienky po uvedenie značky a jej produktov na trh ubehol jeden rok.
V portfóliu značky Slovenské vinice sa aktuálne nachádza sedem akostných odrodových vín s chráneným označením pôvodu. Štvorica bielych (Chardonnay, Rizling vlašský, Rulandské biele, Veltlínske zelené), dve červené (Cabernet Sauvignon, Frankovka modrá) a jedno ružové víno (Cabernet Sauvignon ružové). Sú pozicionované v strednom segmente a ich odporúčaná cena je 4,99 euro za fľašu. V tomto cenovom segmente sa predá, podľa údajov St. Nicolaus, približne 40 % hodnoty kategórie tichých vín.
Za samotným výberom vín stojí štvorčlenná degustačná komisia odborníkov z rôznych oblastí výroby a hodnotenia vína. „Každé víno sme vyberali spomedzi viacerých vzoriek z danej odrody s dôrazom na kvalitu a odrodový charakter. Cieľom bolo, aby vybrané vína získali od degustačnej komisie lepšie hodnotenie ako hlavné konkurenčné vína v rovnakej cenovej hladine,“ uviedol predseda degustačnej komisie Jean-Daniel Angibaud.
Produkty značky Slovenské vinice sú aktuálne dostupné v sieťach Tesco, Kaufland, Metro, Fresh a COOP a vo vybraných HoReCa prevádzkach.
Etikety navrhlo dizajnové štúdio Mr. Design. Nová značka bude komunikovaná v online, printovej inzercii, prostredníctvom letákov, vínnych kariet v HoReCa segmente a na festivaloch. Kampaň zastrešuje reklamná agentúra Heads. PR je v rukách AMI Communications Slovakia.
Zdroj: rm