Unilever prostredníctvom akvizície 100% podielu v spoločnosti HomeBrands, a.s., dcérskej spoločnosti Bochemie, získa značky SAVO, Biolit, Diffusil a ďalšie. Transakcia nezahŕňa aktivity Bochemie týkajúce sa špeciálnych chemikálií, ktoré zostávajú bez zmien. Bochemie taktiež zostane vyrábať produkty SAVO vo svojom závode v Bohumíne na základe výrobnej zmluvy. Akvizícia je podmienená súhlasom relevantných súťažných úradov.
„Unilever neustále investuje do budovania svojich značiek a vyhľadávania nových trhových príležitostí. Je to pre nás cenná akvizícia, ktorá zahŕňa známe značky s vybudovanou pozíciou na trhu. Tieto značky získajú prospech z marketingovej sily a zdrojov Unileveru,“ povedal Florin Trandafirescu, generálny riaditeľ Unilever Česká a Slovenská republika. „Na transakciu sa pozeráme ako na uznanie dlhodobo úspešnej práce zamestnancov Bochemie v oblasti budovania silných regionálnych značiek. Sme presvedčení, že Unilever bude na týchto úspechoch stavať a aj naďalej posilňovať pôsobnosť značiek, ktoré od nás kupuje, a to na lokálnej aj medzinárodnej úrovni,“ komentoval transakciu generálny riaditeľ spoločnosti Bochemie Miloslav Vodička. „Bochemie sa odteraz zameria na ďalší rozvoj svojho podnikania v oblasti chemických špecialít,“ dodal.
Všetky značky, ktoré sú súčasťou prevádzaného podniku, budú aj naďalej dostupné na českom a slovenskom trhu, rovnako ako aj v Maďarsku, Rumunsku a ďalších trhoch v krajinách strednej a východnej Európy.
Zdroj: red

