StoryEditor

Veľké porovnanie reťazcov: Kde nakupujeme najvýhodnejšie, najčerstvejšie a najčastejšie

06.08.2015, 15:15
Hitparáda obchodných reťazcov. Ktorý je najlepší? Billa, Coop Jednota, Fresh, Kaufland, Lidl, Metro, Tesco verzus Terno.

Prieskumná agentúra TNS Slovakia realizuje každý rok prieskum o obchodných reťazcoch. Stratégiám aktuálne poskytla výsledky posledného prieskumu a exkluzívne aj vývojové informácie za ostatné 4 roky. Zisťovala, v ktorých predajniach sa najvýhodnejšie nakupuje, najlepšie orientuje, prípadne ktoré predajne ponúkajú najčerstvejšie výrobky.

Čo z prieskumu vyšlo? Najčastejšie a najradšej nakupujeme v LIdli a najvýhodnejšie v Kauflande. Oba reťazce ponúkajú najčerstvejšie výrobky.

Medzi najdôležitejšie atribúty, na základe ktorých si spotrebitelia vyberajú obchodný reťazec, patria prijateľné ceny (86%), čerstvosť (85%) a kvalita produktov (83%).

 

Podrobné výsledky prieskumu:

 

„Slováci najvýhodnejšie nakúpia v Kauflande. Myslí si to tretina (35%) obyvateľov Slovenska, hlavne muži, ľudia vo veku 40-49 rokov, ľudia z miest s počtom obyvateľov 20 000 – 100 000 a obyvatelia Košického kraja. Podľa necelej tretiny ľudí (31%) sa najvýhodnejšie nákupy robia v Lidli, ktorý si v porovnaní s minulými rokmi mierne polepšil. Naopak, v porovnaní s minulosťou si pohoršilo Tesco. V súčasnosti len 15% spotrebiteľov tvrdí, že ich rovnaký nákup vyjde najvýhodnejšie práve v tomto obchodnom reťazci,“ približuje TNS Slovakia.

N=1000

Zdroj: TNS Slovakia, máj 2015

Zdroj: TNS Slovakia, 2012-2015

 

Slováci zvyknú najčastejšie nakupovať v Lidli (71%). A takmer dve tretiny (64%) ľudí zvyknú nakupovať aj v Tescu. „Je to spôsobené pravdepodobne tým, že tieto obchodné reťazce majú svoje predajne takmer v každom slovenskom meste. Viac ako polovica spotrebiteľov aspoň raz za mesiac nakupuje aj v Kauflande (59%) a necelá polovica (49%) v Coop Jednote,“ uvádza TNS Slovakia.

Pozn.: respondenti mohli uviesť viacero odpovedí

N=1000

Zdroj: TNS Slovakia, máj 2015

 

Zdroj: TNS Slovakia, 2012-2015

 

Lidl (38%) a Kaufland (35%) patria medzi tie obchodné reťazce, kde Slováci aj najradšej nakupujú. „Možno je to práve kvôli tomu, že tieto reťazce ponúkajú najčerstvejšie výrobky a dajú sa tu urobiť aj najvýhodnejšie nákupy. Sčasti je to možno aj kvôli orientácii v predajni, personálom či celkovou atmosférou predajne. V sieti Tesco rada nakupuje necelá tretina (29%) ľudí. 18% chodí rado aj do predajne Coop Jednota a 12% do Billy,“ komentuje TNS Slovakia.

Pozn.: respondenti mohli uviesť viacero odpovedí

N=1000

Zdroj: TNS Slovakia, máj 2015

 

O prieskume obchodných reťazcov

Prieskum realizovala agentúra TNS Slovakia prostredníctvom internetu. Vzorka 1 000 respondentov je reprezentatívna pre populáciu Slovenska vo veku 18 a viac rokov z hľadiska pohlavia, veku, vzdelania, veľkosti miesta bydliska a kraja. Terénna fáza výskumu sa uskutočnila v máji 2015.

Zdroj: Renata Môciková

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. december 2025 00:31