Agentúra ZARAGUZA získala s projektom Moja krvná skupina strieborné ocenenie Facebook Studio Award. Ocitla sa tak medzi najkreatívnejšími kampaňami z celého sveta.
Projekt reálne zachraňoval životy. Vďaka nemu sa tranfúzna krv dostala k tým, čo ju potrebovali oveľa rýchlejšie.
Prostredníctvom ôsmich facebookových stránok, zodpovedajúcich ôsmim krvným skupinám, sa informácie o potrebe krvi dostávajú k potenciálnym darcom takmer okamžite. Prihlásením sa k svojej krvnej skupine na facebookovej stránke sa možno okamžite dostať k informáciám o tom, kde je práve táto krv potrebná, prípadne kto aktuálne krv potrebuje. Od spustenia projektu (2011) sa podarilo osloviť takmer 20-tisíc potenciálnych darcov krvi a zefektívniť ich kontaktovanie v prípade akútneho nedostatku krvi určitej skupiny.
Práce na kampani Moja krvná skupina začali v roku 2010, počas prípravy sa v spolupráci s klientom do projektu podarilo zapojiť aj Slovenský Červený kríž.
„Teší nás, že sme sa z najoceňovanejšej digitálnej agentúry Zlatého klinca 2010 a 2011 dostali medzi top 10 agentúr ocenených Facebookom. Po úspechoch na medzinárodných festivaloch s projektmi pre Tatra banku, T-Com a Red Bull je Dôvera ďalším klientom, ktorému sme priniesli prácu na svetovej úrovni,“ povedal kreatívny riaditeľ Zaraguzy, Michal Pastier.
V prvom ročníku súťaže Facebook Studio Awards bolo ocenených 10 facebookových kampaní z celkovo viac ako 1000 prihlásených prác z 40 krajín sveta. Porota, ktorú tvorili kreatívni a výkonní riaditelia najvýznamnejších svetových agentúr a zástupca Facebooku, oceňovala práce, ktoré majú byť inšpiráciou pre svetových marketérov pri využívaní sociálnych sietí v komunikácii.
Kredity kampane:
Creative Director: Michal Pastier
Copywriter: Mirka Kasanická, Michal Pastier
Art Director: Marek Polakovič
Programátori: Miro Senka, Pavol Eichler
Production Manager: Ľubomír Matejovič
Account Manager: Vierka Švarová
PR: Saša Poliaková
Zdroj: Zaraguza Digital