Google Zeitgeist
Slovenské trendy vo vyhľadávaní sme vám predstavili minule. Tie svetové zverejnil Google dnes a vychádzajú z 1,2 triliónov vyhľadavaní. Ľudia z celého sveta najviac vyhľadávali informácie o zosnulej speváčke Whitney Houston. Do prvej desiatky sa ešte dostala pesnička Gangnam Style, hurikán Sandy, iPad 3 čí olympijské hry.
Google už tradične zverejnil Zeitgeist video, ktoré ukazuje najdôležitejšie udalostí roku 2012. Kompletný zoznam rozdelený do kategórií spolu s videom si môžete pozrieť tu.
Najvyhľadávanejšie slovné spojenia roku 2012 podľa Google:
1. Whitney Houston
2. Gangnam Style
3. Hurricane Sandy
4. iPad 3
5. Diablo 3
6. Kate Middleton
7. Olympics 2012
8. Amanda Todd
9. Michael Clarke Duncan
10. BBB12
Aj najväčšia sociálna sieť prišla s rekapituláciou najdôležitejších trendov tohto roku. Tie sú rozdelené do viacerých kategórií (udalostí, meme, filmy, check-ins a pod) a odzrkadľujú iba americké trendy. Facebook zverejnil aj trendy niektorých krajín (bohužial bez Slovenska), avšak tie už nie sú rozdelené do kategórií. V USA jednoznačne kraľovali voľby spolu s Barackom Obamom a Super Bowlom. Celosvetovo sa najviac hovorilo o olympijských hrách, smrti Whitney Houston a Gangnam Style od PSY.
Facebook pripravil pre svojich užívateľov personalizovaný prehľad roku 2012. V praxi to znamená, že sa užívateľovi zobrazia jeho najdôležitejšie a z hľadiska zdieľania najúspešnejšie posty zoradené do jednostĺpcového timeline-u. Ak chcete vedieť, aký bol podľa Facebooku rok 2012 pre vás, pozrite si ho na tomto odkaze.
Okrem najúspešnejších tweetov, ktorým bolo tento rok Obamovo oznámenie víťazstva v amerických volbách, ponúka Twitter aj ďalšie rebríčky. Pulse of the planet zobrazuje najdiskutovanejšie témy, kam sa dostali olympijské hry, americké voľby alebo MTV Video Music Awards. Only on Twitter sa zameriava na originálny obsah vytvorený výlučne pre Twitter. Sekcia New Voices je trochu netradičná. Zobrazuje známych užívateľov, ktorý sa na Twitter prihlásili tento rok, pričom sú rozdelený do kategórií, ako napr. hudba, politika, tv a i.
Podobne ako Facebook, aj Twitter prišiel s personalizovaným prehľadom tohto roku. Ten užívateľovi zobrazí, kedy a o akých témach tweetoval. Sympatické je zobrazenie “zlatého tweetu” a “zlatého followera”, teda najúspešnejšieho tweetu z hľadiska retweetov a followera, ktorý užívateľa najviac krát retweetol.
http://youtu.be/xY_MUB8adEQ
http://youtu.be/NoeMsc4QlAA
Zdroj: ili

