Najúspešnejším filmom v slovenských kinách za rok 2014 sa stala animovaná snímka Ako si vycvičiť draka 2 (How to Train Your Dragon 2), ktorú videlo vyše 170 tisíc divákov. Uvádza Únia filmových distribútorov.
"Ako sa už pomaly stáva zvykom, prvú priečku obsadila animovaná rozprávka. Prekvapením bola aj rekordná návštevnosť slovenského dokumentu 38," hodnotí ÚFD rebríček naj filmov.
Celkovo to bol pre slovenské kiná dobrý rok, podľa ÚFD narástla návštevnosť medziročne o 11,5 % na 4,1 milióna. Tržby kín vzrástli v roku 2014 o 10,4 %. Je to opačný trend ako v USA, kde sa tržby medziročne znížili.
Stratégie prinášajú prehľad 10 filmov s najvyššou návštevnosťou v slovenských kinách a tiež našu prognózu, ktorá stanica by mohla získať televízne práva. Vychádzame zo znalostí aktuálnych akvizičných vzťahov Markízy, Joj a RTVS s medzinárodnými distribučnými spoločnosťami.
Rebríček top filmov roku 2014 podľa tržieb v slovenských kinách a prognóza Stratégií, kto ich môže odvysielať v televízii
1. Ako si vycvičiť draka 2 (How to Train Your Dragon 2)
Animovaný film zo štúdií DreamWorks, jednotku slovenských kín za rok 2014 môže odvysielať televízia Markíza. Tá ponúkla aj prvú časť (výsledky sledovanosti tu).
2. Hobit: Bitka piatich armád (The Hobbit: The Battle of the Five Armies)
Kým Pána prsteňov predával Warner Bros., televízne práva na Hobita má v rukách MGM. Rovnako ako prvý Hobit, aj ten najnovší teda môže ísť na TV Joj.
3. Rio 2
Po jednotke, ktorá išla na Joj v júni minulého roka, by sa na TV Joj mohlo objaviť aj pokračovanie Rio 2.
4. Interstellar
Ďalší film z akvizičnej knižnice Warner Bros., z ktorej nakupuje Markíza.
5. 38
Markíza bola partnerom tohto slovenského dokumentu už pri jeho kinopremiére.
6. Dědictví aneb Kurvaseneříká
Tento film zrejme uvidíme na obrazovkách TV Markíza. Partnerom komédie s Bolkom Polívkom bola už vo fáza kinopremiéry.
7. Vlk z Wall Street (The Wolf of Wall Street)
Snímky zo štúdia Paramount Pictures posledné roky nakupuje Markíza, takže k nej má bližšie aj Vlk z Wall Street Martina Scorseseho.
8. Hry o život: Drozdajka 1 (The Hunger Games: Mockingjay - Part 1)
Prvé Hry o život aj dvojku Hry o život: Skúška ohňom vysielala televízia Joj, takže v prípade Drozdajky možno tiež predpokladať, že ju ponúkne.
9. Lego príbeh (The Lego Movie)
Ďalší blockbuster, ktorý distribuuje Warner Bros., takže môže ísť iba na Markíze.
10. Noe (Noah)
Opäť film Paramountu a väčšia pravdepodobnosť, že free-TV premiéru filmu Noe ponúkne Markíza než Joj. Snímku už, mimochodom, v pay-TV distribúcii vysiela HBO.
Poznámka: Rebríček zostavený podľa Únie filmových distribútorov SR. Informácie, kto získal alebo získa free-TV práva sú kvalifikovanými negarantovanými odhadmi Stratégií.
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
http://youtu.be/32SWvMgsPIg
Zdroj: Ivan Krasko