Joj skúsila na jeseň zmenu v dôležitom okne o 18. hodine, ktoré vytvára nábehovú krivku pre večerné spravodajstvo. Namiesto dlhoročnej stálice Súdnej siene nasadila úplne nový žáner, kuchársku šou Moja mama varí lepšie ako tvoja.
Pôvodne španielsky formát od FremantleMedia sa v slovenskej verzii vysiela už mesiac: Joj mu dala skorý letný štart, kedy mal miernejšie konkurenčné prostredie. Tento krok vyšiel, formát sa tu zatiaľ chytá. Šou Moja mama varí lepšie ako tvoja pozeráva v priemere 228 tisíc divákov (12+), z toho 136 tisíc v reklamne dôležitej cieľovej skupine 12-54. Trhové podiely u mladých sú na úrovni 22 %. Pre Joj, ktorá celodenne okolo 18 %, je to staničný nadpriemer.
Novej kuchárskej relácii neuškodila ani ťažšia konkurencia. Markizácka Kukučka, ktorá odštartovala 7. septembra, si zatiaľ nevie nájsť toľko divákov, ako mal jej predchodca Chlapi neplačú na jar (pozrite si kompletnú analýzu Chlapov). Zatiaľ je situácia takáto:
12-54
Moja mama varí lepšie ako tvoja (TV Joj): 136 tisíc divákov/rating 4,2 %, share 22,0 %
Kukučka (TV Markíza): 131 tisíc divákov/rating 4,1 %, share 20,0 %
12+
5 proti 5 (Jednotka): 181 tisíc/share 13,5 %
Údaje vyjadrujú priemer od štartu premiérových častí do utorka 15. 9.
Vývoj Moja mama varí lepšie ako tvoja v skupine 12-54
Trhový podiely Kukučky verzus Moja mama varí lepšie ako tvoja v 12-54
Moja mama varí lepšie ako tvoja dosahuje v reklamne dôležitej skupine 12-54 lepšie čísla, než mala na jar Súdna sieň: tú pozerávalo 100 tisíc mladých divákov (share 14,6 %), respektíve 102 tisíc (share 15,0 %), ak berieme do úvahy iba premiéry. Súdna sieň mala staršieho diváka a bola silnejšia v 12+.
Viac o jesennej televíznej sledovanosti už zajtra v Hospodárskych novinách.
zdroj dát: PMT/TNS SK. Výsledky sledovanosti zahŕňajú aj oneskorenú sledovanosť
Zdroj: Ivan Krasko