Skupina Penta vlastní médiá a takisto spoločnosti zadávajúce reklamu. Chýba jej už len medzičlánok - mediálna agentúra. Trh o tejto možnosti diskutuje dlhodobo. Má Penta o mediálku záujem?
Penta uvažovanie trhu potvrdzuje. "Ako mediálny investor si prirodzene uvedomujeme dôležitosť mediálnych agentúr pri zadávaní printovej a on-line reklamy, ako aj samotnej cenotvorby," uviedol pre Stratégie hovorca spoločnosti, no zároveň dodal, že zatiaľ nie je nič oficiálne na stole: "Nemáme však v súčasnosti v tejto oblasti žiadne zámery, ktoré by sme mohli konkretizovať."
O mediálnej agentúre Penty sa diskutuje od roku 2014, kedy vstúpila na trh médií. Momentálna situácia na trhu nahráva skôr vybudovaniu vlastnej mediálky než akvizícii niektorej z existujúcich.
Do portfólia Penty patrí zdravotná poisťovňa Dôvera, Prima banka Slovensko, Privatbanka, ProCare, Mecom Group, Dr. Max, stávková spoločnosť Fortuna a ďalšie. Mediálne akvizície odštartovala kúpou Spoločnosti 7 Plus a Trend Holdingu a neskôr bola aj pri tom, keď sa predal 45-percentný podiel v Petit Presse. V susednom Česku sa diskutuje, či by mohla kúpiť vydavateľstvo Vltava-Labe-Press (VLP), uvádza MediaHub.cz.
Prečítajte si tiež:
- Predaje VLP a Mladej fronty a.s. sa blížia, rozhodnú nasledujúce týždne
- Po búrke nastal pokoj. Hlavným médiám Penty sa darí
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
Zdroj: Ivan Krasko