StoryEditor

Empresa Media kúpila TV Barrandov

13.09.2012, 17:40

Spoločnosť, ovládaná Jaromírom Soukupom - majiteľom najväčšej mediálnej agentúry Médea v ČR, kúpila štvrtú najsledovanejšiu televíziu v Česku.


Vydavateľská spoločnosť Empresa Media sa dohodla na odkúpení 99,7 % akcií spoločnosti Barrandov Televizní Studio, prevádzkovateľa celoplošnej televízie TV Barrandov, doteraz vlastnenej skupinou Moravia Steel.

Do funkcie predsedu predstavenstva TV Barrandov bol s okamžitou účinnosťou menovaný Robert Kvapil. Nahradil tak Janku Vozárovú, ktorá odišla na konci augusta a do leta bola aj riaditeľkou TV Barrandov, než ju vystriedala Martina Lišková.

Spoločnosť Empresa Media je ovládaná Jaromírom Soukupom, majiteľom najväčšej mediálnej agentúry Médea v Českej republike.
V 2. polovici minulého roka Empresa kúpila vydavateľstvo Mediacop s týždenníkmi Týden a Instinkt a pripojila magazíny pre dievčatá Popcorn a Top dívky. Predtým ešte titul Profit, ktorý tento rok vydavateľstvo vymenilo s Mladou frontou za Sedmičku, z ktorej vytvorilo bulvárny týždenník.

 

„TV Barrandov považujeme za stabilný a dobre nastavený projekt, ktorý budeme ďalej rozvíjať v profile celoformátovej televíznej stanice. Našou ambíciou je televíziu ďalej posilňovať a pritom využívať všetky synergie a potenciál spoločnosti Emprea Media,“ doplnila informáciu k práve prebiehajúcej akvizícii Marcela Hrdá, predsedníčka predstavenstva Empresa Media.
 


Čo zmena prinesie českému TV trhu?

Pripojením televízie Barrandov Soukupovo mediálne impérium významne rozšíri svoj vplyv na mediálnom trhu. Televízia bola doteraz stratová, ale jej tržby majú rastúcu tendenciu. TV Barrandov minulý týždeň stiahla žiadosť o riadne členstvo v Asociácii televíznych organizácií. Má tak zrejme v úmysle pripojiť sa ku konkurenčnému Združeniu pre meranie sledovanosti (SPMS), ktoré založili Nova a práve Médea.

Zdroj: Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. máj 2024 09:53