Minulý týždeň (od 16. júna) uviedli slovenské kiná štyri filmové novinky. Najnavštevovanejším filmom bola animovaná rozprávka Hľadá sa Dory, ktorá je pokračovaním úspešného filmu Hľadá sa Nemo z roku 2003. Príbeh pokračuje tam, kde sa skončil príbeh Nema. Trochu zábudlivá modrá rybka Dory si spokojne žije v koralovom útese s Nemom a Marlinom. Náhle si však spomenie, že kedysi a kdesi stratila svojich rodičov. Dory sa ich vyberie spoločne s Marlinom a Nemom hľadať. Pri putovaní oceánom sa dostanú až do Morského akvária v Kalifornii, kde sa liečia choré morské živočíchy.
Rodinná komédia Hľadá sa Dory (Finding Dory) má za sebou rekordnú návštevnosť v kinách. Prekonala všetky tohtoročné rekordy otváracích víkendov v slovenských kinách, keď si ju pozrelo 58 659 divákov a snímka dosiahla tržby 303-tisíc eur. Animovaná rozprávka Hľadá sa Dory nechala za sebou Deadpoll (45 726 divákov počas otváracieho víkendu), Angry birds vo filme (42 927) aj oscarový Revenant: Zmŕtvychvstanie (40 245).
Hľadá sa Dory bola aj celosvetovou jednotkou v návštevnosti kín za posledný víkend. Novinka zo štúdií Pixar celosvetovo zarobila počas otváracieho víkendu na tržbách 186 miliónov USD (165 mil. EUR) a umiestnila sa aj na prvej priečke tohtoročného rebríčka tržieb za otvárací víkend spomedzi animovaných filmov.
Animovaná rozprávka Hľadá sa Nemo (Finding Nemo) z roku 2003 zarobila celosvetovo takmer 937 milióna USD (832,6 mil. EUR) pri produkčných nákladoch 94 miliónov USD (83,5 mil. EUR). Úžasný podmorský svet Nema od tvorcov animovaných rozprávok ako Toy Story, Príbeh chrobáka či Príšeriek bol ocenený aj Oscarom ako najlepší animovaný film a okrem toho získal aj tri oscarové nominácie - za hudbu, strih a scenár.
Druhou filmovou novinkou posledného víkendu bola pokračovanie akčnej komédie Podfukári z roku 2013 pod názvom Podfukári: 2. dejstvo (Now You See Me 2). "Dvojka" zarobila za otvárací víkend celosvetovo 91 miliónov USD (takmer 81 mil. eur). Na Slovensku sa snímka stala dvojkou v rebríčku víkendovej návštevnosti kín. Pozrelo si ju 18-tisíc divákov a dosiahla tržby 95-tisíc eur.
Ďalšou novinkou minulého týždňa bola americká komédia Centrálna inteligencia (Central Intelligence). Snímka zatiaľ celosvetovo zarobila za otvárací víkend 41,3 milióna USD (36,7 mil. EUR) pri produkčných nákladoch 50 miliónov dolárov (44,4 mil. eur). Na Slovensku sa snímka dostala na piatu priečku víkendovej návštevnosti kín, pozrelo si ju 3 281 divákov.
Poslednou novinkou minulého týždňa bola francúzska historická dráma Marguerite a Julien (Marguerite et Julien) spracovaná ako nadčasový príbeh o túžbe, vášni, láske a smrti. Do top 10 víkendovej návštevnosti slovenských kín sa snímka nedostala.
TOP 10 filmov v slovenských kinách za posledný víkend (16.-19.6.):
Por | Film | Prod |
Víkend tržby (€) |
Víkend divákov |
Celkom tržby (€) |
Celkom divákov |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hľadá sa Dory | US | 302 930 | 58 659 | 302 930 | 58 659 |
2 | Podfukári 2 | US | 90 909 | 17 461 | 95 421 | 18 237 |
3 | Warcraft: Prvý stret | US | 68 016 | 10 894 | 465 399 | 78 805 |
4 | V zajatí démonov 2 | US | 63 225 | 11 750 | 218 715 | 42 190 |
5 | Centrálna inteligencia | US | 16 782 | 3 281 | 16 782 | 3 281 |
6 | Alica v Krajine za zrkadlom | US | 8 800 | 1 652 | 213 827 | 38 157 |
7 | Angry birds vo filme | US | 6 934 | 1 350 | 476 142 | 91 450 |
8 | Ostrí chlapci | US | 6 895 | 1 255 | 81 004 | 15 255 |
9 | Ninja Korytnačky 2 | US | 3 682 | 655 | 89 814 | 15 821 |
10 | X-MEN: Apokalypsa | US | 2 108 | 345 | 197 978 | 33 723 |
Zdroj: Únia filmových distribútorov Slovenskej republiky