Ivana Semjanová, riaditeľka Úseku marketingu, PR a analýz JOJ Group, pre Stratégie zhodnotila, ako sa darilo televíznym formátom JOJky od začiatku tohto roka. Taktiež načrtla, aké novinky pripravuje pre svojich divákov.
Ako ste spokojní s výsledkami sledovanosti prvého kvartálu tohto roka?
Všetky naše novinky si našli svojich divákov a z pohľadu sledovanosti ich hodnotíme ako veľmi úspešné – či už ide o seriály ZOO a Naši v prime time, Dovidenia, stará mama v druhom vysielacom prime time-ovom pásme alebo relácia Nové bývanie Dizajn, ktorá mala taký divácky úspech, že už teraz pripravujeme ďalšiu sériu.
Rodinný seriál Naši je navyše každý štvrtok lídrom trhu, ZOO dosahuje nadpriemerné výkony. Výborne sa darí premiérovým epizódam overených relácií – Moja mama varí lepšie ako tvoja je každodennou trhovou jednotkou v access prime, zábavná show Inkognito slávi svoj úspešný návrat na televízne obrazovky a nová séria V siedmom nebi si vo vzťahu ku konkurencii v stredu večer počína veľmi dobre. Trendová krivka sledovanosti spravodajského slotu JOJky v prime time od začiatku roka kontinuálne rástla, našu konkurenciu dokážeme bez problémov poraziť. Podľa nezávislého prieskumu TNS, ktorý prebehol na prelome rokov a skúmal sledovanosť vybraných televíznych programov, až 68 % respondentov uviedlo, že naše spravodajstvo je objektívne. Bolo to najvyššie číslo spomedzi slovenských súkromných staníc, čo nás nesmierne teší.
Čo vám podľa vás vyšlo najlepšie?
JOJka zostala verná svojej povesti experimentátora a vďaka tomu sa nám podarilo priniesť na obrazovky neopozerané formáty. Snažíme sa ponúkať divákom pestrý rodinný program. Teší nás, že na základe iného prieskumu (Brand Study 2016, GFK), si až 40 % divákov myslí, že TV JOJ napreduje a neťaží len zo svojej minulosti. Robíme všetko pre to, aby sme našich divákov nesklamali.
Je niečo, čo vás v súvislosti s programovou štruktúrou televízií prekvapilo?
Osobne ma prekvapuje množstvo pôvodných seriálov v susednom Česku na každej televíznej stanici. Je to neuveriteľné z pohľadu investícií, ale aj z pohľadu sledovanosti.
Čo chystáte na túto sezónu? Ktorému projektu najviac veríte?
V prvom štvrťroku sme postupne uviedli programové highlighty, ktoré budeme vysielať do konca jarnej sezóny. Teraz v apríli sme ešte odštartovali nový magazín Postavíme, opravíme, zveľadíme a premiéry ďalších sérií relácií Nová záhrada a 15 min. kuchár. V nedeľu doobeda tak ponúkame našim divákom programový blok s praktickými radami a zaujímavými tipmi pre domácnosť. A máme ešte jednu novinku, ktorej hlavným protagonistom bude Vilo Habo, známy z relácie Moja mama varí lepšie ako tvoja. O tej však zatiaľ nechcem prezrádzať viac.
V akej nálade sa budú niesť vaše projekty v hlavnej sezóne? Bude prevládať humor, romantika či rodinné programy?
Snažíme sa divákom ponúkať čo najviac rodinnej zábavy a relaxu pre voľné chvíle. To je naša vízia nielen pre túto, ale aj ďalšie televízne sezóny.