Finest Fairy Tales. Foto: Global ScreenGlobal Screen
StoryEditor

Naše televízie kúpili novinky. Pozrite si prehľad

17.04.2015, 17:55
Markíza, Joj a RTVS sú na veľtrhu v Cannes. Získali balík najnovších rozprávok aj ďalšie novinky.

Na veľtrhu MIPTV, kam tento týždeň vycestovali zástupcovia Markízy, Joj a RTVS, sa opäť ohlasovali obchody. Čo získali naše televízie?

 

Na Slovensku vznikne ďalší seriál. Produkčná spoločnosť Piknik Pictures totiž získala práva na formát The Parents a natočí vlastnú verziu so slovenskými hercami. The Parents je pôvodne kanadský komediálny seriál, pričom každá polhodinová epizóda je vyskladaná z krátkych, 30-sekundových až 3-minútových skečov. Tie majú spoločné jedno: cez láskavý humor zobrazujú tému rodičovstva a vzťahu deti-rodičia. O tejto akvizícii informoval web C21media. Premiéru má mať na jeseň, stanicu zatiaľ nešpecifikuje. V domácej Kanade sa vysiela už od roku 2008, medzitým vznikli lokálne verzie v Španielsku, Grécku, Izraeli, Rusku a Poľsku. Viac o formáte nájdete tu.

 

Slovenskí diváci uvidia aj nové rozprávky zo série Finest Fairy Tales od nemeckej distribučnej spoločnosti Global Screen. Web worldscreen.com informoval, že na Slovensko, do Francúzska, Poľska či Turecka pôjdu štyri najnovšie filmy z tejto série. Kúpila ich RTVS, keďže zmluva s Global Screen je už v Centrálnom registri zmlúv (na MIPTV sa zmluvy reálne nepodpisujú, iba sa zverejňujú dealy v rámci marketingu). Na Slovensku pôjdu Pretty as Seven, How Six Got on in the World, The Three Feathers a The Boy Who Set Out to Learn Fear. Všetky sú v HD, RTVS má práva až do marca 2018 a za každú zo snímok zaplatila 1 200 eur. Sú súčasťou väčšieho balíka 21 titulov, ktoré RTVS od Global Screen získa. Je medzi nimi napríklad film Banklady o prvej nemeckej bankovej lupičke. V Nemecku išiel v kinách.

 

Na Slovensko opäť niečo predala aj spoločnosť BBC Worldwide. AMC Networks od nej kúpila 70 hodín programov pre Spektrum a TV Paprika. Informuje C21media.

 

Vo francúzskom Cannes sa tento týždeň koná televízny veľtrh MIPTV 2015, ktorý spolu s jesenným Mipcom-om patrí k najväčším na svete. Do Cannes vycestovali aj slovenskí televízni hráči. Ako každý rok aj teraz sú tu Markíza, TV Joj a RTVS - pre ne je MIPTV dôležitou príležitosťou stretnúť sa s obchodnými partnermi, od ktorých získavajú akvizície. Prečítajte si viac o veľtrhu.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. máj 2024 03:37