StoryEditor

Politický marketér vytvoril projekt, ktorý môže konkurovať tradičným médiám

25.05.2016, 17:36
Radovan Choleva odštartoval Newsfilter, užívateľom poskytuje selekciu najdôležitejších správ dňa.

Známa osoba z prostredia slovenského politického marketingu spustila nový projekt, každý deň skladá sumár top informácií za uplynulých 24 hodín. Newsfilter už krátko po spustení vzbudil u odberateľov pozitívne ohlasy.

Systém funguje na báze newslettera, obsahuje krátke správy s odkazmi na slovenské ale i zahraničné zdroje, dáta či populárny „status dňa.“ Podľa slov tvorcu slúži všetkým, ktorí počas dňa nemajú vždy čas sledovať tlač či browsovať nekonečným internetom.

Medzi jeho odberateľmi sú už dnes politici, marketéri či novinári. Prihlásenie funguje jednoducho, na stránke projektu stačí zadať mail a užívateľ si každé ráno nájde súhrn vo svojej schránke. Aj keď sa Newsfilter v tejto fáze zdá ako maličkosť, profesijná orientácia zakladateľa a rastúci záujem o novinku kladú na stôl relevantnú otázku o ďalšom smerovaní projektu.

Konflikt záujmov a zvýhodňovanie

„Túto ideu som nosil v hlave už dlhšie, niečo podobné mi v našich končinách chýbalo,“ hovorí Choleva, ktorý je v slovenskom mediálnom a politickom prostredí značka. Choleva v minulosti pôsobil ako novinár, riaditeľ viacerých tlačových oddelení či komunikačný poradca.

Podobne sa podieľal na mnohých volebných kampaniach, stojí napríklad za politickým úspechom bratislavského primátora Iva Nesrovnala, naposledy istý čas viedol predvolebnú kampaň Procházkovej Siete. Je dobré človeka stojaceho za výberom správ, ktoré číta stále väčšie množstvo ľudí, poznať. Choleva sa aktuálne politicky neangažuje, no ak by k tomu došlo, niesol by výber správ pod jeho taktovkou veľký otáznik.

„Z politiky som taký znechutený, že v najbližšom období sa do nej rozhodne opätovne ponoriť neplánujem,“ hovorí otvorene. Sám vraví, že ak by k návratu došlo, z pozície projektového manažéra plánuje odstúpiť. „Bol by to enormný konflikt záujmov,“ priznáva Choleva.

Newsfilter spolu s ním pripravuje Zuzana Gabrižová, šéfredaktorka portálu EurActiv.sk a Barbora Šajgalíková, ktorá príležitostne publikuje v Denníku N. Prepojenie projektu na konkrétne slovenské médium, ktoré by tak bolo zvýhodňované, Choleva odmieta.

Aké budú ďalšie kroky?

Plány s Newsfiltrom sú, okrem vytvorenia mobilnej aplikácie, viaceré. Prvý upgrade by mal priniesť možnosť personalizácie správ, teda osobný filter podľa konkrétnych záujmov užívateľa. Dlhodobejším cieľom je expanzia do zahraničia.

Novinka pripomína aplikáciu Denníka N Minúta po minúte, ktorá má v rámci niekoľkých viet poskytnúť čitateľovi rýchlu orientáciu v aktuálnom dianí. V prípade zaujatia vedie užívateľa k presunu na kompletný článok. Newsfilter má byť koncentrát toho najdôležitejšieho, v rámci top správ čitateľovi poskytuje dostatočný záber na to, aby sa zorientoval bez ďalšieho prekliku. Viacerí čitatelia sa tak na cieľové médium nedostanú.

Aktuálna verzia Newsfiltra dnes obsahuje okrem iného aj anglickú podobu. Jeho odoberanie je zatiaľ bezplatné, tím okolo Cholevu však do budúcna uvažuje o spoplatnení služby ako aj o rozširovaní redakcie.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. máj 2024 10:10