Amerika sa vezie na komiksovej vlne - aj my sme už písali, ako sa vydaril napríklad seriál Flash. No nie vždy to vyjde a kým Flash má istotu nových častí, jeho "komiksový brat" Constantine je na tom presne naopak. Zle.
Seriál Constantine priniesla na jeseň stanica NBC. Nasadila ho do problematického piatkového prime-timu, kedy je sledovanosť spravidla nižšia, pretože diváci buď pozerajú to, čo si ponahrávali počas týždňa, alebo dávajú prednosť iným veciam než televízii. Takže od začiatku bolo jasné, že od tejto novinky nemožno čakať rekordné výsledky - očakávania boli nižšie, než keby ho zaradili napríklad za The Voice. Ale Constantine zhodil aj túto nízko postavenú latku. Síce vďaka divákom zo záznamu rástol (poslednej epizóde predikovala NBC plus 59 % divákov oproti "live" sledovanosti), no stále je bolo málo. V skupine 18-49 je jeho rating 1,6 %. Sezónny priemer NBC je 2,5 %.
Priemerná sledovanosť 1. série Constantine
(zdroj: Nielsen, parameter: most current, teda vrátane divákov sledujúcich zo záznamu do 7 dní)
Skupina | Miesto v sezónnom rebríčku | Sledovanosť | Sledovanosť (%) | Rozdiel oproti priemeru NBC |
18-49 | 95. | 2,060 mil. | 1,6 % | - 0,9 |
2+ | 105. | 4,992 mil. | 1,7 % | - 1,3 |
domácnosti | 105. | 3,765 mil. | 3,2 % | - 2,2 |
Nedotiahnutá kópia
Constantine vznikol podľa postavy z komiksov Hellblazer od DC Comics. Cieli na skupinu, ktorú americké televízie posledné roky dobre poznajú. Ale tvorcovia tohto seriálu sa netrafili.
Tým, že Constantine je horor, chýba mu ľahkosť dnešných komiksových seriálov typu Flash, kde nejaký mladý sympatický hrdina na 45 minút odvráti katastrofu, vybuduje si dobrú fanúšikovskú základňu, zavalí sociálne siete a sledovanosť je presne taká, ako má byť. Jednoduchý produkt pre cieľovku 18-34. A zároveň Constantine nejde ani v šľapajách toho, čo funguje v hororovom žánri. Najbližšie má k Hrozbe z temnoty (Supernatural), no oproti nej pôsobí vlažnejšie, nedotiahnuto, ako slabý pokus bez charizmy. Samozrejme s káblovými horormi typu American Horror Story ho nemožno ani porovnávať.
Dobrý štart, rýchly pád
Constantine odštartoval v októbri minulého roka dobre, s ratingom 1,4 % v 18-49 (naživo + zo záznamu v deň TV premiéry). Rýchlo však klesol a už s druhou časťou stratil tretinu divákov z tejto cieľovej skupiny. Od januára ho stanica presunula z 22. na 20. hodinu, no sledovanosť tým nezlepšila.
Vývoj sledovanosti Constantine na NBC
(zdroj: Nielsen, parameter: live+SD, teda sledovanosť naživo a zo záznamu v deň televíznej premiéry)
Len do okrajových, nezaujímavých časov
Keďže na Slovensku sa nechytili ani lepšie žánrové seriály, napríklad Supernatural, ťažko predpokladať, že zaboduje práve Constantine. Distribútor Warner tak má pre skupinu Markíza veľmi priemerný produkt, ktorý na svojich staniciach nemá kam nasadiť. Keďže hororový žáner sa nemusí páčiť slovenským zákonom a licenčnej rade, zrejme jedinou možnosťou možnosťou je hlbšia noc. V lepšom čase by podľa nás ani nemal potenciál, a to nehovoríme o "veľkej" Markíze, ale o Dajto, ktoré si vyslovene pýta nové mužské seriály. No Constantine ďalším hitom nebude.
Mimochodom, zrejme sa dožije iba jednej 13-dielnej série (NBC si neobjednala ani celú sériu a možno predpokladať, že začiatkom mája ho oficiálne zruší).
Vizitka Constantine
Krajina pôvodu: USA
Domáca stanica: NBC
Premiéra: piatok 24. októbra 2014
Počet sérií: 1 (13 epizód, zatiaľ neobnovené na druhú sériu)
Žáner: mysteriózny, horor, akčno-dobrodružný, sci-fi, detektívny
Obsah: Seriál vychádzajúci z komiksovej postavy od DC Comics. Lovec démonov a majster okultných síl John Constantine je vyzbrojený znalosťami temna a bojuje v mene dobra... Teda aspoň bojoval. Jeho duša je už aj tak zapredaná peklu a Constantine zapochybuje o svojej misii. Séria udalostí ho však vráti na dráhu boja proti temnu. Constantine cestuje po krajine, chráni nevinných a hľadá nadprirodzené sily ohrozujúce svet.
Ranking Seriály.Kinema.sk: N/A
Hrajú: Matt Ryan, Lucy Griffiths, Charles Halford, Harold Perrineau
Výkonní producenti: Daniel Cerone, David S. Goyer
Medzinárodný distribútor: Warner Bros. International Television Distribution
Aktuálny obchodný partner WBITV na Slovensku: skupina Markíza
Výhody seriálu:
+ jasná cieľová skupina mladých mužov
+ lojálny divák
Riziká seriálu:
- málo epizód, zrejme ich bude len 13
- vzhľadom na námet existuje riziko, že sa u nás niektoré bude musieť vysielať až po 22. hodine
- vlažné spracovanie
- nie je šanca na nadpriemerné výkony, potenciál je primalý aj na stanicu ako Dajto
Na Slovensku vhodné pre: stanice s neskorými nočnými programovými oknami pre mužov
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
https://youtu.be/2fYYWMtj1Ag
Zdroj: Ivan Krasko