Na veľtrhu v Cannes boli ohlásené viaceré akvizície slovenských staníc. Pozrite si prehľad, kto získal aké novinky.
Dvaja predajcovia a piati nákupcovia. To je bilancia televízneho veľtrhu MIPTV, ktorý sa práve koná v Cannes.
Na MIPTV prišli tradične všetky tri najväčšie stanice Markíza, Joj a RTVS. Zahraničné médiá a distribútori už zverejnili ich prvé nákupy. Podľa tlačovej správy predajcu Global Screen GmbH putuje na Slovensko nová séria nemeckej kriminálky Kobra 11 (Alarm für Cobra 11 - Die Autobahnpolizei). Médium nespomína, no predkupné práva má Markíza. Joj zasa kúpila úplne novú verziu Titanicu: tentokrát ide o medzinárodnú koprodukciu Titanic: Blood and Steel, ktorej výroba práve finišuje. Seriál, ktorého náklady dosahujú 30 miliónov dolárov, bude mať dvanásť hodinových častí a k dispozícii pre vysielateľov bude ešte tento rok.
O potopenej lodi sa bude hovoriť aj na obrazovkách RTVS. Verejnoprávny vysielateľ totiž získal 90-minútový dokument Saving the Titanic z knižnice ZDF Enterprises. V balíku má aj dvojdielnu (2x90 min.) hranú minisériu Titanic z pera oscarového scenáristu Juliana Fellowesa, o ktorej hovorí distribútor ako o "multimiliónovom televíznom evente". Vo Veľkej Británii videlo prvú časť 7,4 milióna ľudí pri nadpriemernom shari 29 % (o tri body viac než priemer ITV1 v danom slote).
Aj na Slovensku sa bude vysielať historický seriál Borgia. Nie ten, čo už chodil na HBO, ale európsku verziu z distribučnej knižnice Beta Film, kúpil podľa C21Media filmový kanál FilmBox. Má práva na dve série a uvedie ich na jar 2013.
Ďalšie akvizície predané na Slovensko (v zátvorke distribútor)
- Finest Fairy Tales – séria 26 filmov podľa rozprávok bratov Grimmovcov a Hansa Christiana Andersena (Global Screen GmbH)
- The Hunt For The Amber Room – televízny film z produkcie RTL (Global Screen GmbH)
- Through Your Eyes – cestopis uvádzaný slepou novinárskou Sophie Massieu (Gaul's Upside Television)
- Dance Academy – austrálsky 30-minútový seriál (52 epizód) o dievčati, ktorému sa splní sen a dostane sa na najlepšiu tanečnú školu v krajine. Predaný RTVS (ZDF Enterprises, pdf prezentácia tu)
Slovenské spoločnosti na MIPTV
- návštevníci: Eurokim, Klikbox
- vystavovatelia/predajcovia: Film Europe, Markíza-Slovakia, Mega Max Media, RTVS, TV Joj/Slovenská produkčná
Na MIPTV tradične prišli najväčšie distribučné spoločnosti. Nechýbal tradičný partner Markízy Warner Bros., Jojky Twentieth Century Fox, BBC Worldwide obchodujúci najmä s RTVS či formátové spoločnosti FremantleMedia (Idols/SuperStar, Got Talent) alebo Endemol (Wipeout).
Zdroj: Ivan Krasko

