Týždenník .týždeň odštartoval v októbri kampaň, v ktorej sa vymedzil voči bulváru. Tváre známych celebrít, ktoré v nej použil, názorovo rozdelili mediálnu brandžu a vyvolali otázky o etike a zákonnosti kampane.
Približne trojtýždňová kampaň .týždňa odštartovala 1. októbra 2005 v STV, TV JOJ, TA3, Rádiu Expres, Fun radiu, Rádiu_FM, denníku Pravda, a na Zozname. Denník SME sa po konzultácii so svojou právnou kanceláriou rozhodol kampaň neuverejniť. „Texty v súvislosti s tvárami a fotografiami ľudí, ktorých kampaň vo vizuáloch využíva sme považovali za neetické,“ zdôvodnil rozhodnutie vydavateľstva Petit Press jeho generálny riaditeľ Alexej Fulmek. Ďalším otáznikom v kampani je diskutabilné právo na použitie tvárí osôb v reklame, hoci nedali na to predchádzajúci súhlas.
Najväčší vydavateľský dom na Slovensku Ringier dokonca oslovil médiá, v ktorej kampaň odštartovala, aby zvážili ďalšie uverejnenie kampane. „Reklamu týždenníka .týždeň považujeme za konkurenčnú vo vzťahu k spoločnosti Ringier z dvoch dôvodov: Naše vydavateľstvo vydáva denník Nový Čas, ktorý sa tiež radí medzi bulvárne médiá a v spomínanej kampani boli použité rovnaké alebo veľmi podobné fotografie, aké tento denník v predchádzajúcej dobe uverejnil, najmä zábery s Vilom Rozborilom a Robom Miklom. Myslím si, že celá kampaň bojkotuje kúpu periodík podobného zamerania, je nevhodná a neetická,“ povedal Peter Mertus, generálny riaditeľ vydavateľstva Ringier, pričom oprávnenosť svojho postoja podčiarkol tvrdením, že v jeho vydavateľstve vychádza viac ako 50% všetkých bulvárnych médií na Slovensku.
Právna kancelária Havlát & Partners, ktorá Ringier zastupuje vo svojom stanovisku ku kampani zdôrazňuje, že ide jednoznačne o nekalosúťažné konanie, typický príklad výzvy na bojkot tovaru iného súťažiteľa motivovanej súťažným zámerom. Takéto konanie v hospodárskej súťaži je v rozpore s dobrými mravmi súťaže, ktoré je súčasne spôsobilé privodiť ujmu inému súťažiteľovi, a preto je zakázané.
Aké argumenty, okrem toho, že bulvár je všeobecným pojmom, použilo na svoju obranu vydavateľstvo W Press, ktoré kampaň .týždňa odsúhlasilo? Čo hovoria právnici na oboch stranách a aký názor má nezávislý právnik?
Ako uvažovali po výzve Ringieru zúčastnené médiá: pustiť kampaň alebo zastaviť?
Viac o celej kampani čítajte v novembrovom vydaní mesačníka Stratégie.
Zdroj: Ivana Šimlovičová, Stratégie

