Do internetovej reklamy na Slovensku investovali firmy v júni 4,2 milióna eur. V porovnaní s májom došlo k poklesu o 600 tisíc eur. Vyplýva to z odhadu preinvestovaných prostriedkov Admosphere od Mediaresearch Slovakia.
Najviac peňazí do online reklamy dal opäť Datart Megastore: 335 tisíc eur. Z toho 127 tisíc eur na LCD a plazmové televízory, 43 tisíc na mobilné telefóny, 37 tisíc na digitálne fotoaparáty a 29 tisíc nanavigácie. Reklamu najviac umiestnil na weby Azetu.
"Produkt s najvyššou investíciou je Viamo v hodnote 76 tisíc eur," uvádza analýza Admosphere. Do top 10 zadávateľov sa dostali aj Pivovary Topvar, čo pravdepodobne súvisí s nástupom letnej sezóny.
Top 10 Rozdelenie investícií podľa zadávateľov
1. Datart Megastore 335 479 €
2. Elektrosped 178 625 €
3. Tchibo Slovensko 172 913 €
4. Internet Mall Slovakia 137 299 €
5. Pivovary Topvar 91 255 €
6. Slovenská sporiteľňa 85 301 €
7. Orange Slovensko 71 314 €
8. Mondelez Slovakia 68 402 €
9. HTC Corporation 61 755 €
10. Lidl Slovenská republika 60 795 €
Top 10 Rozdelenie investícií podľa médií
1. Cas.sk 383 800 €
2. Topky.sk 354 022 €
3. Sme.sk 348 477 €
4. Aktuality.sk 334 845 €
5. Pravda.sk 268 769 €
6. eTrend.sk 226 683 €
7. Zoznam.sk 196 143 €
8. Atlas.sk 158 462 €
9. HNonline.sk 149 596 €
10. Azet.sk 136 351 €
Top 20 Rozdelenie investícií podľa produktovej segmentácie
zdroj dát: Mediaresearch Slovakia Admosphere SK 06 2013
Presná suma investovaná do online reklamy v júni je 4 206 000 €. Mediaresearch Slovakia zmonitoroval dáta 371 zadávateľov, respektíve 403 značiek, 262 produktových segmentov a 43 médií. "Skutočné preinvestované prostriedky môžu byť ovplyvnené konkrétnymi dohodami médií s agentúrami a zadávateľmi. Kampane, ktoré používajú väčšie množstvo kreatív, môžu obsahovať väčšiu odchýlku," uvádza.
Zdroj: Ivan Krasko

