StoryEditor

Ako robiť mediálnu kampaň kreatívne

18.06.2014, 11:29
Pozrite si mediálnu kreativitu.

Otázka, či sa dá robiť kreativita v médiách, bola jasne zodpovedaná už minulý rok v Cannes, kde sa levmi nešetrilo ani v kategórií Médiá či Mobile. Pozrite sa, čo tieto kategórie priniesli tento rok.

Kategória Media

Názov: Dill restaurant

Klient: Lidl

Agentúra: INGO Stockholm

Ako dokázať ľuďom, že aj kvalitné potraviny môžu byť za nízku cenu? Švédska kampaň Reštaurácia Dill to dokázala. Reštaurácia bola pred otvorením sprevádzaná masívnou propagáciou a po otvorení boli všetky stoly rezervované. Po vysvetlení, že Dill je vlastne reštauráciou Lidlu a všetky suroviny pochádzali práve z tohto reťazca, sa spustila veľká mediálna odozva. Kampaň bola ocenená bronzom. Návštevnosť Lidla bola 4 mesiace po skončení kampane najvyššia za celú existenciu na švédskom trhu.

 

 

Názov: Milka last square

Klient: Mondelez International

Agentúra: BUZZMAN Paris

O tom, že médiom nemusí byť len časopis alebo televízia, nás presvedčila francúzska pobočka Milky. Nosičom bronzom ocenenej kampane bola... čokoláda. Hlavnou myšlienkou bolo, že o posledný kus čokolády sa podelíme len s tými, ktorých máme najradšej. Zmenou výrobného procesu vyrobili čokolády, ktorým chýbal práve jeden kúsok, ktorý mohli spotrebitelia po zadaní kódu z obalu poslať svojim najbližším. Výsledkom reklamy bolo až 500 tisíc návštev webovej stránky a až 95 tisíc jej zdieľaní. Odoslaných kúskov čokolády bolo viac ako 220 tisíc.

 

 

Názov: Live test series

Klient: Volvo Trucks

Agentúra: FORSMAN & BODENFORS Gothenburg

Striebro v oblasti médií si odnieslo červené Volvo (a ostatné spoty). Ich cieľom bolo ukázať manévrovateľnosť nákladných áut Volvo. Mediálny ohlas vo svete bol obrovský, až viac ako 20 tisíc správ o Volve. Počet fanúšikov na Facebooku za zvýšil zo 16 tisíc na 33 tisíc. Z nasledovného výskumu vyplynulo, že viac ako polovica zákazníkov Volva by si opäť kúpilo Volvo Truck.

 

 

Názov: Very good manners

Klient: Polish Red Cross

Agentúra: Cheil Poland Warsaw

Ani charitatívna kampaň nemusí byť nudná a môže dokonca vyhrať striebro v Cannes Lions. Poľský Červený kríž chcel pomôcť hladujúcim poľským deťom, ktorých je v krajine viac ako 700 tisíc. Využil pritom bontón stolovania a zaviedol nový druh pokladania príboru – do kríža. Toto gesto znamená, že vám k účtu môžu pripísať 5 zlotych, ktoré postačujú na jedno jedlo pre dieťa. Mediálny rozpočet 1000eur si vyžadoval využitie iných komunikačných nástrojov priamo v reštaurácii.

 

Kategória Mobile

Názov: Game of Phones

Klient: Virgin Mobile Australia

Agentúra: HAVAS WORLDWIDE AUSTRALIA Sydney

Cieľom bolo vytvoriť mobilnú alternatívu Game of Thrones. Za prvé tri týždne viac ako 40 tisíc aktívnych užívateľov prešlo spolu 230 tisíc kilometrov. Hra bola v top 20 aplikáciách pre Androidy a 76 200 návštev facebookovej stránky, z čoho 50% bolo vykonaných z mobilného zariadenia.

 

Názov: Dumb Ways to Die: Game

Klient: Metro Trains

Agentúra: McCANN MELBOURNE

Pamätáte si virálnu kampaň s chytľavou pesničkou Dumb ways to die? Nadväzuje na ňu hra pre mobilné zariadenia, ktorá bola v segmente Mobile Lions ocenená bronzom. Hru hrá aktuálne 50 miliónov ľudí celosvetovo a stala sa aplikáciou číslo 1 v osemnástich krajinách sveta.

 

Názov: Universal Typeface

Klient: BIC Deutschland

Agentúra: DDB TRIBAL GROUP Düsseldorf / DDB TRIBAL DÜSSELDORF

Firma BIC vyrába klasické jednorazové pero Cristal od päťdesiatych rokov minulého storočia. Toto pero sa stalo synonymom pre univerzálne pero. Aké je však univerzálne písané písmo? To chcela spoločnosť zistiť pomocou mobilnej aplikácie, kde užívatelia mohli napísať písmeno, ktoré automaticky zmenilo na základe algorytmu priemerné písmeno. Tak vzniká písmo, ktoré je univerzálne a od augusta by malo byť k dispozícii na stiahnutie. Kampaň bola odmenená streborným levom. Po viac ako 100 miliardách produktoch ostáva Cristal pen stále najpredávanejším a univerzálnym perom.

 

Názov: Catch-a-plane

Klient: S7 Airlines

Agentúra: LEO BURNETT MOSCOW

Aplikácia na iPhony umožňuje užívateľom zbierať míle z lietadiel spoločnosti S7, ktoré nad nimi preletia s možnosťou získania bonusovej míle v prípade, že to zdieľajú aj na sociálnej sieti. Čím viac míľ užívatelia zozbierali, tým viac ich mohli neskôr skutočne preletieť. Kreatívne prevedenie kampane si vyslúžilo strieborného leva. Najaktívnejší užívatelia vyhrali cestovné lístky zdarma. Ľudia boli lepšie informovaní o akciách spoločnosti a viac ako polovica prvých 5 miliónov míľ sa rozdalo za prvé týždne.

 

 

Zdroj: addo

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. december 2025 01:00