Otázka, či sa dá robiť kreativita v médiách, bola jasne zodpovedaná už minulý rok v Cannes, kde sa levmi nešetrilo ani v kategórií Médiá či Mobile. Pozrite sa, čo tieto kategórie priniesli tento rok.
Kategória Media
Názov: Dill restaurant
Klient: Lidl
Agentúra: INGO Stockholm
Ako dokázať ľuďom, že aj kvalitné potraviny môžu byť za nízku cenu? Švédska kampaň Reštaurácia Dill to dokázala. Reštaurácia bola pred otvorením sprevádzaná masívnou propagáciou a po otvorení boli všetky stoly rezervované. Po vysvetlení, že Dill je vlastne reštauráciou Lidlu a všetky suroviny pochádzali práve z tohto reťazca, sa spustila veľká mediálna odozva. Kampaň bola ocenená bronzom. Návštevnosť Lidla bola 4 mesiace po skončení kampane najvyššia za celú existenciu na švédskom trhu.
Názov: Milka last square
Klient: Mondelez International
Agentúra: BUZZMAN Paris
O tom, že médiom nemusí byť len časopis alebo televízia, nás presvedčila francúzska pobočka Milky. Nosičom bronzom ocenenej kampane bola... čokoláda. Hlavnou myšlienkou bolo, že o posledný kus čokolády sa podelíme len s tými, ktorých máme najradšej. Zmenou výrobného procesu vyrobili čokolády, ktorým chýbal práve jeden kúsok, ktorý mohli spotrebitelia po zadaní kódu z obalu poslať svojim najbližším. Výsledkom reklamy bolo až 500 tisíc návštev webovej stránky a až 95 tisíc jej zdieľaní. Odoslaných kúskov čokolády bolo viac ako 220 tisíc.
Názov: Live test series
Klient: Volvo Trucks
Agentúra: FORSMAN & BODENFORS Gothenburg
Striebro v oblasti médií si odnieslo červené Volvo (a ostatné spoty). Ich cieľom bolo ukázať manévrovateľnosť nákladných áut Volvo. Mediálny ohlas vo svete bol obrovský, až viac ako 20 tisíc správ o Volve. Počet fanúšikov na Facebooku za zvýšil zo 16 tisíc na 33 tisíc. Z nasledovného výskumu vyplynulo, že viac ako polovica zákazníkov Volva by si opäť kúpilo Volvo Truck.
Názov: Very good manners
Klient: Polish Red Cross
Agentúra: Cheil Poland Warsaw
Ani charitatívna kampaň nemusí byť nudná a môže dokonca vyhrať striebro v Cannes Lions. Poľský Červený kríž chcel pomôcť hladujúcim poľským deťom, ktorých je v krajine viac ako 700 tisíc. Využil pritom bontón stolovania a zaviedol nový druh pokladania príboru – do kríža. Toto gesto znamená, že vám k účtu môžu pripísať 5 zlotych, ktoré postačujú na jedno jedlo pre dieťa. Mediálny rozpočet 1000eur si vyžadoval využitie iných komunikačných nástrojov priamo v reštaurácii.
Kategória Mobile
Názov: Game of Phones
Klient: Virgin Mobile Australia
Agentúra: HAVAS WORLDWIDE AUSTRALIA Sydney
Cieľom bolo vytvoriť mobilnú alternatívu Game of Thrones. Za prvé tri týždne viac ako 40 tisíc aktívnych užívateľov prešlo spolu 230 tisíc kilometrov. Hra bola v top 20 aplikáciách pre Androidy a 76 200 návštev facebookovej stránky, z čoho 50% bolo vykonaných z mobilného zariadenia.
Názov: Dumb Ways to Die: Game
Klient: Metro Trains
Agentúra: McCANN MELBOURNE
Pamätáte si virálnu kampaň s chytľavou pesničkou Dumb ways to die? Nadväzuje na ňu hra pre mobilné zariadenia, ktorá bola v segmente Mobile Lions ocenená bronzom. Hru hrá aktuálne 50 miliónov ľudí celosvetovo a stala sa aplikáciou číslo 1 v osemnástich krajinách sveta.
Názov: Universal Typeface
Klient: BIC Deutschland
Agentúra: DDB TRIBAL GROUP Düsseldorf / DDB TRIBAL DÜSSELDORF
Firma BIC vyrába klasické jednorazové pero Cristal od päťdesiatych rokov minulého storočia. Toto pero sa stalo synonymom pre univerzálne pero. Aké je však univerzálne písané písmo? To chcela spoločnosť zistiť pomocou mobilnej aplikácie, kde užívatelia mohli napísať písmeno, ktoré automaticky zmenilo na základe algorytmu priemerné písmeno. Tak vzniká písmo, ktoré je univerzálne a od augusta by malo byť k dispozícii na stiahnutie. Kampaň bola odmenená streborným levom. Po viac ako 100 miliardách produktoch ostáva Cristal pen stále najpredávanejším a univerzálnym perom.
Názov: Catch-a-plane
Klient: S7 Airlines
Agentúra: LEO BURNETT MOSCOW
Aplikácia na iPhony umožňuje užívateľom zbierať míle z lietadiel spoločnosti S7, ktoré nad nimi preletia s možnosťou získania bonusovej míle v prípade, že to zdieľajú aj na sociálnej sieti. Čím viac míľ užívatelia zozbierali, tým viac ich mohli neskôr skutočne preletieť. Kreatívne prevedenie kampane si vyslúžilo strieborného leva. Najaktívnejší užívatelia vyhrali cestovné lístky zdarma. Ľudia boli lepšie informovaní o akciách spoločnosti a viac ako polovica prvých 5 miliónov míľ sa rozdalo za prvé týždne.
Zdroj: addo

