StoryEditor

CANNES LIONS 2015: Pozrite si najnovšie inovácie sveta

26.06.2015, 20:34
Prestížnu cenu si odnáša aplikácia, ktorá umožní ľuďom mať svoju unikátnu trojslovnú adresu, či bójka, ktorá v pravý čas upozorní na žraloka.

Dnes bol predposledný deň rozdávania cien na festivale v Cannes a svoje ceny si odnieslo mnoho zaujímavých inovácií. Najúspešnejšia však bola aplikácia What3Words, ktorej tvorcovia vytvorili nový adresný systém pre všetkých ľudí na svete. Pozrite si ukážky.

 

 

Kategória: Innovations

Názov: Three words to adress the world

Cena: Grand Prix

Aplikácia, s ktorou už nikdy nebudete mať problém výstižne opísať miesto, na ktorom sa nachádzate - to je What3Words. Myšlienka vznikla na základe faktu, že na svete existuje mnoho ľudí, ktorí z rôznych dôvodov nemajú svoju vlastnú adresu. Týmto ľuďom je ťažké doručiť zásielky, pretože je skoro až nemožné nájsť ich bydlisko. Spoločnosť What3Words London vymyslela systém troch slov, ktorý výstižne opisuje každý 3x3 metrový úsek na tejto zemi. Slová sú zatiaľ v 9 jazykoch, ale spoločnosť postupne pracuje na ďalších verziách. S toutu aplikáciou už má svoju adresu ktokoľvek na svete. Na pódium si prišli ako jediní na ceremónii odprezentovať svoj nápad sami autori. 

 

Názov: Clever Buoy

Cena: Innovation Lion

Austrália je jednou z krajín, v ktorej je najväčší výskyt žralokov v okolí pobrežia. Niektorým ľuďom to naháňa strach a tak je ich kúpanie v mori obmedzené. Spoločnosť Optus však vymyslela špeciálnu bójku, ktorá sníma okolie pod hladinou a akonáhle zaregistruje žraloka, vydá túto informáciu plavčíkom na pláži.

 

Kategória: Creative Data

Názov: Run that town

Cena: zlato

Austrálsky štatistický úrad spolu s agentúrou Leo Burnett Sydney si povedali, že nechajú Austrálčanov samých riadiť mesto, v ktorom žijú. Ako? Na základe reálnych informácií zo sčítania ľudu vytvorili voľne dostupnú hernú aplikáciu, v ktorej sa akýkoľvek Austrálčan môže stať primátorom svojho mesta. Môže ho riadiť, rozhodovať o dôležitých otázkach, či dbať o mienku svojich obyvateľov. Aplikácia je zatiaľ dostupná len pre platformu iOS.

 

Názov: Lucozade Sport Conditions Zone

Cena: striebro

Lucozade Sport, spoločnosť, ktorá sa zaoberá výživovými doplnkami pre športovcov, vytvorila športovú halu so simulovanými brazílskymi podnebnými podmienkami. Touto kampaňou chce poukázať, ako môže výkon anglických futbalistov bez dostatočnej hydratácie  v takýchto podmienkach značne klesnúť.

 

 

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. máj 2024 07:35